-
شماره ركورد
4405
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
18-13خودرو
-
عنوان
مقايسه اتصال نقطه جوش و كلينچ در خودرو
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
خودرو
-
سال فارغ التحصيلي
1390
-
استاد راهنما
اقاي دكتر جواد مرزبان راد
-
موضوع ها
1-مروري بر روش هاي اتصالذ ورق و فرآيند اتصال كلينچ , 2-اتصال كلينچ انواع روشهاي آن و كاربرد آن در صنعت خودرو , 3-شرح و نتايج آزمايشات
-
نويسنده
محمد زارع
-
چكيده
يكي از عمده ترين موضوعات روزمره صنعت، اتصال ورقهاي فلزي و غيرفلزي با يكديگر است. در اين راستا جنس ورقها، ضخامت و موقعيت كاربرد آنها از جمله نكاتي است كه محدوديت هاي بسيار زيادي را در صنعت مونتاژ ايجاد مي نمايد.
در حال حاضر يكي از روش هاي عمومي اتصال فلزات بصورت نقطه جوش است كه
محدوديت هايي از جمله در جنس ورقها، درجه حرارت ايجاد شده، عدم اطمينان از نشتي در نقطه اتصال و غيره را به همراه دارد.
يكي ديگر از اين روشها اتصال سرد نقطه اي مي باشد كه اتصال كينچ نام دارد.روش فوق يك اتصال سرد نقطه اي با يك نوع قفل حلقوي 360 درجه بوده و از جمله مزاياي آن عدم وجود ترك و نشتي در محل اتصال، عدم ايجاد جرقه و حرارت در حين اتصال، اتصال فلزات روكش شده و حتي فلزات و غيرفلزات با يكديگر با مقاومت مكانيكي بالا مي باشد.
در اين پايان نامه، اتصال كلينچ با اتصال نقطه جوش مقايسه مي شود. اتصالات آن ها در ساخت قطعات خودرو بيان مي شود. به عبارت ديگر امكان جايگزيني اتصال كلينچ در جاهايي كه اكنون در خودرو بوسيله نقطه جوش متصل مي شوند تشريح مي شود. مزايا و محدوديت هاي هركدام مطرح مي شود. تجهيزات آن ها به همراه امكان سنجي مورد نياز از نظر فني و اقتصادي مقايسه خواهد شد. خصوصا از نظر استحكام مكانيكي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
-
كليدواژه ها
1-مروري بر روش هاي اتصالذ ورق و فرآيند اتصال كلينچ , 2-اتصال كلينچ انواع روشهاي آن و كاربرد آن در صنعت خودرو , 3-شرح و نتايج آزمايشات
-
لينک به اين مدرک :