-
شماره ركورد
4701
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
48-18خودرو
-
عنوان
مدلسازي، مقايسه و بهينه سازي تئوري سيكل دو مبرد R134a و CO2 در سيستم تهويه خودرو
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
خودرو
-
سال فارغ التحصيلي
شهريور ماه 1392
-
استاد راهنما
آقاي دكتر مجتبي طحاني
-
موضوع ها
1- تعريف تهويه مطبوع و ساختارآن در خودرو , 2- مدلسازي
-
نويسنده
محمد جواد خدايي
-
چكيده
در اين پايان نامه عملكرد انرژي و اگزرژي دو مبرد R134a و CO2 در سيستم تهويه خودرو به صورت تئوري مورد بررسي قرار ميگيرد. در سيستم تبريد R134a اجزا كمپرسور، كندانسور، شير انبساط و اواپراتور استفاده شده است اما در سيستم تبريد CO2 از يك جزء اضافه به نام هيت اكسچنجر داخلي استفاده شده وبه جاي كندانسور از گاز كولر استفاده شده است. با گرد آوري وكد نويسي معادلات ترموديناميكي حاكم بر اين دو سيستم تبريد تراكمي در نرم افزار MATLAB و ثابت در نظر گرفتن برخي پارامترهاي مسئله و تغيير فشارهاي كندانسور و اواپراتور تغييرات ضريب عملكرد، ظرفيت خنك كاري، كار كمپرسور و بازده اگزرژي مورد بررسي قرار گرفته و عمل بهينه سازي فشار كندانسور و اواپراتور در دوحالت بازده ثابت و متغير كمپرسور براي مقادير بهينه هركدام از پارامترهاي ذكر شده انجام شده است. تحليلها نشان ميدهد كه ضريب عملكرد مبرد R134a بالاتر از CO2 بوده كه از دلايل اصلي آن را ميتوان آنتروپي آزاد شده بيشتر در گاز كولر نامبرد. در هر دو مبرد با افزايش فشار اواپراتور ضريب عملكرد افزايش مييابد وبا افزايش فشار كندانسور ضريب عملكرد كاهش مييابد و در هر دو حالت ثابت ومتغير بودن بازده آيزنتروپيك كمپرسور فشارهاي بهينه تغييري نميكنند اما پارامترهايي همچون ضريب عملكرد وظر فيت خنك كاري افزايش مييابند.
-
كليدواژه ها
1- تعريف تهويه مطبوع و ساختارآن در خودرو , 2- مدلسازي ,
-
لينک به اين مدرک :