-
شماره ركورد
5100
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
56-18 خودرو
-
عنوان
بهبود طراحي سپر پژو 405 در تصادف كم سرعت
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
خودرو
-
سال فارغ التحصيلي
پاييز 91
-
استاد راهنما
آقاي دكتر طالبي
-
موضوع ها
1-كامپوزيت ها , 2-بررسي و مطالعه ي سيستم سپر , 3-مدلسازي و تحليل آزمون برخورد سپر فلزي و كامپوزيتي , 4-4-2. نتايج تست برخورد و تحليل آنها
-
نويسنده
زهرا عرب كرلو
-
چكيده
توليد كنندگان خودرو در زمينه ي طراحي بدنه ،به دو مبحث بسيار اهميت مي دهند،شكل ظاهري و ايمني خودرو و تنها به لحاظ داشتن اين دو فاكتور مهم قادر خواهند بود بازار مشتري را از آن خود كنند.همچنين اين پارامترها تاثير بسزايي در قيمت خودروهاي توليدي دارند.توجه صنعت خودرو در ساليان اخير روي ضربه پذيري بهتر سازه خودرو و سيستم هاي محافظ موثر معطوف شده است تا هم تقاضاهاي در حال رشد مشتريان در اين زمينه و هم آيين نامه هاي دولتي نظير FMVSS و ECE را برآورده كنند.به عبارت ديگر اكنون ضربه پذيري يك نياز اساسي است.به علاوه رقابت در صنعت خودرو براي ساخت محصولات ايمن تر ،مقاوم تر و با كيفيت تر در دوره هاي طراحي كوتاه تر باعث شده است تا آزمون ها جاي خود را به ابزار تحليلي بدهند مگر اين كه واقعا آزمون ضروري باشد.اين تغيير در طراحي سازه خودرو خصوصا در تصادف خودرو خبر از نياز براي ابزار طراحي شامل مدل هاي ساده جرم و فنر ،مدل هاي المان محدود ،مدل المان هاي تير و روش هاي تركيبي مي شوند.
امروزه جهت دستيابي به مطالبات صنعت خودرو در خصوص كاهش هزينه و بهبود متغيرهاي موثر در محيط ،نياز به ساخت مواد و فراوري تركيبات جديد است.كاهش وزن در وسايل نقليه ،به خصوص در وسايل حمل و نقل سنگين ،موجب افزايش بازدهي سوخت مصرفي و كاهش توليد گاز دي اكسيد كربن و همچنين كاهش هزينه هاي نگهداري مي شود.طبق نتايج تحقيقات ،در ازاي هر 100 كيلوگرم كاهش وزن خودرو، سوخت مصرفي خودرو به ميزان 0.3-0.4 ليتردر هر 100 كيلومتر كاهش مي يابد.از طرفي براي كاهش تلفات تصادف در سرعت هاي كم ،امروزه به طور گسترده از سپرهاي كامپوزيتي در صنعت خودرو استفاده مي شود كه مزيت اصلي آنها افزايش جذب انرژي و استحكام بالا در وزن كم مي باشد.در اين مقاله به بررسي ويژگي هاي كامپوزيت ها و همچنين نتايج حاصل از مدل المان محدود تست تصادف سپر پژو 405 ،مي پردازيم.
-
كليدواژه ها
1-كامپوزيت ها , 2-بررسي و مطالعه ي سيستم سپر , 3-مدلسازي و تحليل آزمون برخورد سپر فلزي و كامپوزيتي , 4-4-2. نتايج تست برخورد و تحليل آنها
-
لينک به اين مدرک :