-
شماره ركورد
5115
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
57-18 خودرو
-
عنوان
روند تغييرات در موتورهاي احتراق داخلي و مدلهاي خودروهاي سواري آسيايي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
خودرو
-
سال فارغ التحصيلي
آبان - 1393
-
استاد راهنما
آقاي دكتر اميرحسن كاكائي
-
موضوع ها
1-: آشنايي با شركتهاي خودروسازي در آسيا , 2-فناوريهاي كليدي در موتور و دستهبندي , 3-تحليل ارتباط بين مشخصات فني خودروها , 4-روندهاي فناوري
-
نويسنده
شهروز اعزازي
-
چكيده
يكي از موضوعات حائز اهميت در طراحي يك پلت فرم انتخاب موتوري متناسب با آن مي باشد بگونه اي كه با حداقل نگه داشتن وزن و قيمت تمام شده بالاترين بازده و راندمان را داشته باشيم. در اين پروژه تلاش بر آن است تا بانك اطلاعاتي شامل مشخصات اصلي خودروهاي سواري در 15 سال اخير در دنيا به همراه مشخصات فني موتورهاي آنها شامل قدرت، گشتاور، ميزان مصرف سوخت و ... را با تمركز بر محصولات شركتهاي خودروهاي آسيايي خصوصا شرق اسيا ارائه شود.اين پروژه براساس توليد خودرو از سال 2000 تا 2014(درحدود 15 سال) توسط شركتهاي خودروسازي اسيايي مي باشد و گستره اي از شركت هاي بزرگي همچون تويوتا ژاپن تا شركتهاي كوچكتري همانند تاتاي هند را در بر مي گيرد. پايگاه اطلاعاتي اين پروژه در بردارنده حدود 14500 عدد خودروي با مدلها و تريم هاي متفاوت مي باشد.هدف از اين پروژه اين بوده است كه بتوانيم به ارتباطي منطقي بين مشخصات فني خودروها و قيمت تمام شده آنها دست پيدا كنيم. تحليلهاي انجام شده توسط نرم افزار آماري SPSS انجام شده است و براي دستيابي به بهترين و قابل قبولترين نتيجه متغيرهايي كه بالاترين ارتباط را با هم دارند در نظر گرفته ايم. از آنجايي كه بررسي نتايج و نمودارها بيانگر عدم ارتباط منطقي بين متغيرها بوده است عمده تلاش بر اين بوده است تا با بررسي موردي تعدادي از نمودارهايي كه نشانگر ارتباط دو به دو متغيرهاي مهمتر، همانند نمودار قيمت- توان يا توان- سي سي موتور، هستند ببينيم كه به عنوان مثال تركيب مختلف متغيرهاي گوناگون چه تاثيري در قيمت نهايي خودرو دارد.آنچه كه در پايان بدان دست يافتيم آن بود كه ارتباطي بين دو بدوي متغيرهاي فني خودرو و قميت وجود ندارد و بدون شك عوامل ديگري مانند مواد بكار رفته در موتور، تكنولوژي مديريت موتور و .... در قيمت گذاري تاثيرگذار هستند كه به علت كمبود وقت در اين نگارش مطرح نشده اند.- متغيرهاي كه براساس قوانين آماري Correlation يا ضريب مشترك بيشتر يا برابر 0.5 دارند عوامل مرتبط با هم خوانده مي شوند. اين ضرايب توسط تحليل عاملي بدست مي آيند.
-
كليدواژه ها
1-: آشنايي با شركتهاي خودروسازي در آسيا , 2-فناوريهاي كليدي در موتور و دستهبندي , 3-تحليل ارتباط بين مشخصات فني خودروها , 4-روندهاي فناوري
-
لينک به اين مدرک :