-
شماره ركورد
5175
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
69-18 خودرو
-
عنوان
مطالعات فني و اقتصادي و زيست محيطي استفاده از خودروهاي هيبريدي در كشور
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
خودرو
-
سال فارغ التحصيلي
زمستان 1393
-
استاد راهنما
آقاي دكتر سلمان ابراهيمينژاد
-
موضوع ها
1-مقدمهاي بر سيستمهاي هيبريد الكتريكي2-تكنولوژيهاي موجود در خودرو هيبريد الكتريكيتحول، ساخت،آينده خودروهاي هيبريدي در جهان3-
-
نويسنده
علي رمضاني اكتيج
-
چكيده
در راستاي بهينه سازي مصرف انرژي و مديريت استفاده از آن، بسياري از كارخانجات خودروسازي در سراسر دنيا به استفاده از خودروهاي كم مصرف گرايش يافته اند و در بسياري از مناطق دنيا سياستهايي جهت استفاده از خودروهاي هيبريدي به عنوان جايگزيني براي خودروهاي معمولي، اتخاذ گرديده است. در اين پروژه، جهت بررسي پتانسيل بازاري در كشور ابتدا پس از معرفي خودروهاي هيبريدي الكتريكي و بررسي فني آنها ، به بررسي وضعيت بازار خودرو جهان پرداخته شد. براي اين مهم، ضمن مرور بر وضعيت بازار خودرو و ميزان توليد آن از گذشته تاكنون، خودروها را بر اساس مصرف و قيمت و سيستم فني آن مورد تحليل قرار داده ايم . در ادامه اين خودروها را از لحاظ آلايندگي با خودروهاي بنزيني معمولي مورد مقايسه قرار داده و تفاوت ميزان آلايندگي اين خودروها را با خودروهاي بنزيني سوز نشان داديم و در ادامه به بررسي اهميت اين موضوع براي خريداران در ايران پرداختيم.در فصل پنجم نيز امكان سنجي استفاده از اين خودروها را در تهران به عنوان يك كلانشهر در ايران با سيكل شهري FTP-75 بررسي كرديم و هزينه استفاده از اين خودروها را در سه سطح دولت، توليد كننده و مصرف كننده بررسي كرديم و به دليل اهميت موضوع در زمينه برآورد هزينه براي مصرف كننده ، با استفاده از فرمول نرخ بازگشت سرمايه و نرخ بهره داخلي يك خودروي متداول ايراني ( پژو 405 ) را معروف ترين خودروي هيبريدي دنيا ( تويوتا پريوس) در دو سطح مصرف شخصي و مصرف عمومي بررسي نموديم.
-
كليدواژه ها
1-مقدمهاي بر سيستمهاي هيبريد الكتريكي2-تكنولوژيهاي موجود در خودرو هيبريد الكتريكيتحول، ساخت،آينده خودروهاي هيبريدي در جهان3-
-
لينک به اين مدرک :