-
شماره ركورد
5371
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
89-18 خودرو
-
عنوان
مدلسازي جوشش جرياني در راهگاه خنك¬كاري موتورهاي احتراق داخلي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
خودرو
-
سال فارغ التحصيلي
آبان ماه1394
-
استاد راهنما
دكتر علي قاسميان
-
موضوع ها
1-جريان داخلي و مروري بر انتقال حرارت2-مدلسازي جوشش جرياني نقطهاي3- نتايج و تفسير آنها
-
نويسنده
مهدي خدارحمي
-
چكيده
انتقال حرارت و سيستم خنك¬كاري جزو موضوعات مهم در موتور احتراق داخلي (ICE) مي¬باشد. در نقاطي از سيستم خنك¬كاري موتور¬ دماي سطح از دماي اشباع مايع خنك¬كننده فراتر رفته و باعث بوجود آمدن جوشش در آن نقاط مي¬شود. جوشش تغييراتي را در ميزان نرخ انتقال حرارت ايجاد مي¬كند. عواملي همچون دما، زبري سطح و جنس ماده¬ي سطح، تاثير مستقيم بر ميزان انتقال حرارت در جوشش دارند. اين پايان¬نامه با مدل¬سازي در نرم¬افزارهاي ANSYS و Matlab به مقايسه¬ي ميزان انتقال حرارت در صورت وجود و عدم وجود جوشش مي¬پردازد. نتايج به دست آمده نشان مي¬دهد كه پديده¬ي جوشش باعث افزايش ميزان انتقال حرارت در سيستم خنك¬كاري موتور مي¬شود.
-
كليدواژه ها
1-جريان داخلي و مروري بر انتقال حرارت2-مدلسازي جوشش جرياني نقطهاي3- نتايج و تفسير آنها
-
لينک به اين مدرک :