-
شماره ركورد
7119
-
پديد آورنده
ياسمن شاهين پور
-
عنوان
طراحي محصول/عوامل محيطي به منظور مطلوبسازي زمان انتظار آمادهسازي سفارش در رستوران
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
طراحي صنعتي
-
سال فارغ التحصيلي
1399
-
استاد راهنما
دكتر ناصر كليني ممقاني
-
استاد مشاور
دكتر حسن صادقي نائيني
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
ياسمن شاهين پور
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/11/20
-
دانشكده
معماري و شهرسازي
-
عنوان به انگليسي
Designing a Product in order to Optimize Restaurant Wait Time Perception
-
چكيده
يكي از عوامل مهم و اثرگذار موفقيت سازمانها در دنياي رقابتي امروز افزايش رضايت مشتري از طريق بهبود كيفيت خدمات است. در هر سازمان خدمترساني، مديران اغلب در مورد زماني كه مشتريان براي دريافت خدمات انتظار بكشند نگران هستند. زمان انتظار يك عامل مهم كه نقش مهمي در درك مشتري در مورد كيفيت خدمات در رستورانها ميباشد؛ بنابراين، مديران رستورانها نگران شرايط ارائه خدمات مطلوبي كه ميتواند مشتريان را راضي نگه دارند، ميباشند.
با توجه به رشد چشم گير گردش مالي در صنعت خدمات غذايي و افزايش تعداد كارمندان اين صنعت، ميتوان گفت كه جامعهي امروز به سيستم خدمت-مصرفكننده روي اورده است. از سويي ديگر، با افزايش فشار اقتصادي و سرعت زندگي، تمركز فزايندهاي بر مقرون به صرفه بودن زمان بوجود آمده است؛ بنابراين، مبحث انتظار تبديل به يك موضوع مهم مطالعاتي در زمينه تحقيقات مديريت خدمات گشته است.
در اين پروژه با شناسايي مشكلات موجود در مكانهاي خدماتي (به طور خاص كافهها و رستورانها) از طريق پرسش و پاسخ، و تحقيق در منابع فارسي و لاتين موجود در اينترنت، مسئله طراحي انتخاب، و سپس سعي بر اين شده است كه شاخصها و عواملي كه سبب كاهش درك مشتري از زمان انتظار آمادهسازي سفارش خود در رستوران ميشود را شناسايي و با به كارگيري آنها در طراحي محصول/عوامل محيطي، راه حلي موثر براي اين مسئلهي پراهميت داده شود.
-
كليدواژه ها
رضايت مشتري , زمان انتظار , زمان انتظار درك شده , ارگونومي شناختي , تجربه غذا , روانشناسي رنگ ها , رستوران , پروژكتور تعاملي
-
لينک به اين مدرک :