-
شماره ركورد
7137
-
پديد آورنده
نيكناز اميري
-
عنوان
طراحي محصول كمك آموزشي براي كودكان پيش دبستاني با هدف بهبود تعامل كودك با مربي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
طراحي صنعتي
-
سال فارغ التحصيلي
1398
-
استاد راهنما
دكتر محسن صفار دزفولي
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
نيكناز اميري
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/12/05
-
دانشكده
معماري و شهرسازي
-
عنوان به انگليسي
Designing educational product for pre - school children with the aim of improving the interaction of the child with the instructor.
-
چكيده
چكيده
امروزه وسايل كمك آموزشي، اعم از ساده و پيچيده، به عنوان ابزاري براي ايجاد تسهيل درامر تدريس و يادگيري در نظام هاي آموزشي بكار مي روند. اين وسايل از حيث اينكه تئوري وعمل را با هم تركيب كرده، باعث ماندگاري يادگيري، تثبيت يافته ها و تنوع بخشي در كلاس درس مي شوند، حائز اهميت اند.(اسمعيلي 93) اين رساله ، به عنوان پروژه اي مبتني بر مسئله در تلاش است تا ارائه راهكاري در حوزه طراحي به منظور انتقال مباحث آموزشي در پيش دبستاني ارايه دهد. روش تحقيق و پژوهش اين پايان نامه، در سه مرحله اصلي مطالعه و تحقيق، طراحي و ارزيابي و در نهايت رسيدن به طرح نهايي انجام گرفته است. در مرحله نخست بامطالعه منابع اصلي و پژوهش هاي صورت گرفته در حيطه موضوع، مباني نظري پايان نامه شكل گرفت و در مرحله بعد پس از آشنايي با ادبيات موضوع و پيشينه تحقيق شرايط بنيادي مورد بررسي قرار گرفت و نمونه هاي موجود شناسايي و تحليل شد .سپس اطلاعاتي از وضعيت موجود و نياز هاي كاربران (كودكان و مربيان) از طريق حضور در محل (مراكز پيس دبستاني) مشاهده و ثبت شد همچنين از مربيان فرآيند پرسشگري انجام شد و در نهايت بعد از جمع بندي داده ها و خواسته ها ايده پردازي با استفاده از روش هرم بازي، روشهاي خلاقيت طوفان فكري و اسكمپر و تريز صورت پذيرفت ، انتخاب ايده برتر از طريق ارزيابي انجام پذيرفت و طرح نهايي پس از اعمال اصلاحات لازم ارائه گرديد.
تعامل ، كودك ، محصول كمك آموزشي ، پيش دبستاني
-
كليدواژه ها
كودك , محصول كمك آموزشي , پيش دبستان , تعامل
-
لينک به اين مدرک :