-
شماره ركورد
7394
-
پديد آورنده
مريم طالبي
-
عنوان
بررسي سوپراپليكيشن ها و تحليل داده هاي توييتر درباره آن ها
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
مهندسي صنايع
-
سال فارغ التحصيلي
1400
-
استاد راهنما
دكتر سعيد ميرزا محمدي
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مريم طالبي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/07/17
-
دانشكده
مهندسي صنايع
-
عنوان به انگليسي
Examine applications and analyze Twitter data about them
-
چكيده
مروزه پلتفرم هاي ديجيتال زندگي ما را به مقدار زيادي تحت تأثير قرار داده اند. ما به طور ناخودآگاه زمان
زيادي را در اين دنياي ديجيتال سپري مي كنيم. در فيسبوك يا اينستاگرام به تعامل با دوستان خود
مي پردازيم، با استفاده از كيف پول هاي ديجيتال، پول پرداخت مي كنيم و در كارهاي روزانه خود از موتور
جستوجو گوگل استفاده مي كنيم. اين پلتفرم هاي ديجيتال با كاربرد آن ها در جمع آوري عرضه و تقاضا در
يك مكان شناسايي مي شوند. سوپراپليكيشن پلتفرمي است كه به صورت همزمان از دو يا چند بازار دوطرفه يا
چند طرفه در قالب يك رابط كاربري تجميعي ميزباني مي كند. در ايران طي يك بازه زماني دوساله تعداد
سوپراپليكشين هاي فعال به 4 عدد رسيد كه اين نشان دهنده اهميت اين موضوع و بررسي آن در فرهنگ و
اقتصاد ايران هست. در اين پژوهش ابتدا، پديده سوپراپليكيشن، عوامل رشد و چالش هاي آنان بررسي شد.
سپس به بررسي داده هاي توييتر فارسي و انگليسي پرداختيم. خروجي حاصل از بررسي آماري توييتر انگليسي،
نموداري است كه نشان مي دهد در سراسر جهان چه اپليكيشن هايي از سمت كاربران به عنوان سوپراپ
شناخته شده اند. از اين خروجي به عنوان ورودي جدولي استفاده شد كه نشان دهنده خدمات سوپراپ هاي
مختلف در سراسر جهان است. در بخش پاياني با بررسي توييتر فارسي به جايگاه سوپراپليكشن ها در جامعه
ايران پرداختيم و مطابق با يافته ها، مهمترين دغدغه ها و نظرات كاربران را شناسايي كرديم. سه مورد از
مهم ترين دغدغه ها را ميتوان به سه دسته زير تقسيم بندي كرد: ورود مفهوم سوپراپ و اولين تجربه ها، نظرات
منفي درباره سوپراپليكيشن، نظرات منفي درباره سوپراپ اسنپ
-
كليدواژه ها
سوپر اپليكيشن , سوپر اپ , علي پي , تحليل عواطف
-
لينک به اين مدرک :