-
شماره ركورد
7692
-
پديد آورنده
مهرناز پورفائز
-
عنوان
آكادمي ساخت و خلاقيت- طراحي مجموعه اي متناسب با نيازهاي كارآفرينان
-
رشته تحصيلي
مهندسي معماري
-
استاد راهنما
دكتر عباس تركاشوند
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مهرناز پورفايز
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/12/03
-
دانشكده
دانشكده مهندسي معماري و شهرسازي
-
عنوان به انگليسي
Innovation and Fabrication Academy
-
چكيده
دردنياي سنتي كسب و كار، هر شركت نياز به دفتر و ساختمان مستقل داشت.طراحي داخلي دفاتر نيز عموما بسته بود و كارمندان در فضاهايي اختصاصي فعاليت مي كردند.با پيشرفت تدريجي تكنولوژي و تغيير در نحوه ارتباط و تعامل، طراحي محيط هاي اداري نيز تغيير كرده و دفاتر اختصاصي به ميزهاي محدود شده با پارتيشن تبديل شدند. تولد و رونق اكوسيستم استارتاپي در جهان، با تولد سبك هاي جديدي از اشتغال همراه بود. دفاتر بسته ، سلسله مراتب عمودي ، كاغذ بازي هاي مرسوم و لزوم حضور فيزيكي در دفاتر كار، با پيشرفت دنياي استارتاپي روز به روز محو شدند. سهم عمده اي از نيروي كار امروزي، ديگر با شرايط چند دهه پيش مانند ساعت كار ثابت، فضاي كاري محدود و حتي حضور در محيط كار آشنا نيستند.
در پي رفع نيازهاي اين گروه كسب و كارهاي مدرن كه شامل فريلنسرها، گروه هاي استارتاپي و هر گونه كسب و كاري كه نياز به دفتر مستقل نداشته باشد، مي شود، اين مجموعه طراحي شده است كه در آن پلي ميان فضاهاي اداري، كارگاه هاي ساخت، مراكز رسانه و فضاهاي برگزاري رويداد زده شده است.
همچنين در اين مجموعه سعي شده است طراحي، چيدمان، پويايي و انعطاف فضاها به گونه اي باشد كه تعامل، خلاقيت و بازدهي كاربران را بالا ببرد و اين امكان را به استفاده كنندگان بنا بدهد كه با يكديگر و خود بنا در ارتباط و تعاملي موثر باشند.
اين پروژه برروي زميني به مساحت 12000 متر مربع در منطقه 3 تهران طراحي شده و در عين حفظ استقلال، درگيري و ارتباط آن به عنوان فضايي جمعي با بستر شهري نيز مورد بررسي قرار گرفته است. بدين منظور در ابتداي تحقيق به بيان كليت موضوع براي آشنايي با اهداف پروژه و مفاهيم كليدي آن پرداختهشده و سپس با توجه به نكات استخراج شده از نمونههاي مشابه در اين زمينه، روند طراحي پروژه "آكادمي ساخت و خلاقيت" شكل گرفت.
-
كليدواژه ها
فضاي اداري، فضاي كار اشتراكي، فضاي ساخت ، خلاقيت ، فضاهاي منعطف ، تعامل ، تنوع و پويايي، فضاي استارتاپي
-
لينک به اين مدرک :