-
شماره ركورد
8194
-
پديد آورنده
فاطمه شفيعي علويجه
-
عنوان
بررسي رويكردهاي تحليل داده در حوزه بازاريابي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
مهندسي صنايع
-
سال فارغ التحصيلي
1401
-
استاد راهنما
دكتر محمدرضا رسولي
-
استاد مشاور
دكتر صديقه شريفي
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
فاطمه شفيعي علويجه
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/08/20
-
دانشكده
مهندسي صنايع
-
عنوان به انگليسي
Investigating data analysis approaches in the field of marketing
-
چكيده
ما در دنيايي سرشار از دادههاي فراوان زندگي ميكنيم كه در آن با سرعت بسيار بالا پيشرفتهاي قابلتوجهي در فناوري اطلاعات رخ ميدهد. اين مسئله موجب تحولات عظيمي در روشهاي بازاريابي شده است. در اين مسير شركتها و كسبوكارهايي كه به داده بهعنوان يك دارايي ارزشمند مينگرند در بازار رقابتي امروز موفقتر عمل كرده و قادر هستند با محوريت قرار دادن مشتريان، از رقباي خود پيشي بگيرند. همچنين با توجه به اهميت بسيار بالاي رقابت در بازار جهاني در برخي صنايع توسط شركتها و سازمانهاي داخلي براي افزايش صادرات و جذب سرمايهگذاران خارجي، بازاريابي داده محور و بازاريابي مدرن با استفاده از بهروزترين روشهاي دنيا بهعنوان يك بخش حياتي در صنايع كشور ، نقشي منحصربهفرد ايفا ميكند. در پژوهش حاضر بامطالعه و تحليل تحقيقات گذشته بررسي كرديم كه روشهاي تحليل و مديريت داده چه طور به تحول و گسترش علم بازاريابي كمك كردهاند. همچنين با كاربردهاي اساسي دادهكاوي و تحليل داده در حوزه بازاريابي آشنا شديم و به اهميت بهرهگيري از علوم داده جهت بهبود بازاريابي و مديريت ارتباط با مشتري، در صنايع كشور واقف گشتيم.
-
كليدواژه ها
فناوري اطلاعات , بازاريابي , بازاريابي داده محور , مديريت ارتباط با مشتري , مديريت داده , داده كاوي , تحليل داده
-
لينک به اين مدرک :