-
شماره ركورد
8520
-
پديد آورنده
مهران برشان
-
عنوان
بررسي توسعه راه آهن سريع السير و تاثير آن در كشور چين
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
مهندسي حمل و نقل ريلي
-
سال فارغ التحصيلي
1402
-
استاد راهنما
دكتر مسعود يقيني
-
استاد مشاور
دكتر مسعود يقيني
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
مهران برشان
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/06/20
-
دانشكده
مهندسي راه آهن
-
عنوان به انگليسي
Studey of The development of high-speed railway and its impact in China
-
چكيده
توسعه حمل و نقل در كشور چين، با سال ها سرمايه گذاري در مهارت ها و دانش، با تمركز بر كيفيت، ايمني، تكميل به موقع، سود سرمايه گذاري، حفاظت از محيط زيست و نوآوري فني آغاز شد. چين پيشرفت فوق العاده اي در توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل خود داشته است. از سال 1990 تا سال 2018، چين بيش از 20،000 كيلومتر راه آهن، 130،000 كيلومتر بزرگراه، 3.7 ميليون كيلومتر جاده و 740،000 كيلومتر خطوط اسكله ساحلي به سيستم حمل و نقل ملي خود اضافه كرده است. بانك جهاني شريك چين در اين مسير بوده است. در سه دهه گذشته، بانك جهاني بيش از 110 پروژه حمل و نقل در چين را با سرمايه گذاري كل 19 ميليارد دلار تصويب كرده است. بانك جهاني همچنين يك شريك علمي بوده و بيش از 15 مطالعه هدفمند را كه در سري موضوعات حمل و نقل چين ثبت شده اند، توليد كرده است. بانك جهاني و وزارت حمل و نقل چين به طور مشترك برنامه تحول حمل و نقل و بستر دانش نوآوري TransFORM را توسعه داده اند.
در اين تحقيق سعي شده به بررسي مفصل رشد راه آهن سريع السير، طراحي ساخت، بازارها، ساخت و ساز، تست ،راه اندازي و ايمني، سرمايه گذاري و اقتصاد در كشور چين پرداخته شود و دلايل موفقيت چين در هر بخش را تحليل كرده و نكاتي كه باعث رشد راه آهن سريع السير در اين كشور شده است را در آن ذكر كنيم. از مهمترين اين نكات نيز مي توان به عدم تغيير و ثبات برنامه هاي توسعه چين در خصوص راه آهن سريع السير اشاره كه منجر به صرفه جويي و سرمايه گذاري هاي چشم گيري هم در مرحله ساخت و هم در مرحله بهره برداري شده است. همچنين ساختار سرمايه گذاري مشترك يا همان JV به ثبات بيشتر مالي و اقتصادي پروژه هاي HSR كمك بزرگي كرده است كه به بررسي مفصل آن در اين تحقيق خواهيم پرداخت.
-
كليدواژه ها
چين، توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل، بانك جهاني، راه آهن سريع السير، TransFORM.
-
لينک به اين مدرک :