-
شماره ركورد
8855
-
پديد آورنده
محمد مهدي رمضاني
-
عنوان
طراحي مجتمع اموزشي ايران(مقطع دبيرستان)
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
مهندسي معماري
-
سال فارغ التحصيلي
1402
-
استاد راهنما
دكتر هانيه صنايعيان
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
محمدمهدي رمضاني
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/08/20
-
دانشكده
معماري
-
عنوان به انگليسي
Designing Iran educational complex (high school section)
-
چكيده
دانش آموزان ساعات زيادي را در مدرسه سپري ميكنند، از اين رو تأثير محيط در روحيه آنها بايد موردتوجه خاصي قرارگرفته شود مدرسه بهعنوان خانه دوم و محلي براي آموزش و يادگيري است و بايد فضاي شاد و مناسبي داشته باشد تا دانش آموزان با لذت به يادگيري بپردازند از طرفي مدرسه بايد محيطي امن براي آموزش باشد و ساختمان كهنه مدارس ميتواند براي دانش آموزان خطرآفرين باشد.
بازسازي، به مجموعه تغييرات كلي و جزئي در ساختمان به هدف بهبود وضعيت بناي فرسوده گفته ميشود.در ميان ساختمانهاي مختلف، مدارس و اماكن آموزشي، به دليل رفتوآمدهاي زياد در آنها، زودتر از بقيه ساختمانها فرسوده شده و نياز به بازسازي پيدا ميكنند. از آن گذشته وقوع بلاياي طبيعي و قديمي بودن اكثر مدارس كشور، توجه ويژهاي را در اين خصوص ميطلبد.
هدف از طراحي اين مدرسه بازسازي مجتمع و ايجاد فضا مناسب و ايجاد فضاهاي گفتگو براي دانش آموز مي باشد گسترش شرق غرب ساختمان براي دريافت نور از شمال و جنوب و ايجاد تو رفتگي در ساختمان به كاهش ديد از بيرون به درون كمك كرده و ايجاد تراس و فضاهاي سبز طراحي شده است از ويژگي هاي اين بنا هستند.
-
كليدواژه ها
مدرسه، بازسازي و مرمت، ويژگي هاي فردي و رفتاري دانش اموزان، فضاي تعامل
-
لينک به اين مدرک :