-
شماره ركورد
9509
-
پديد آورنده
فاطمه مسعودي
-
عنوان
بررسي توزيع دماي سطح چرخ و كفشك كامپوزيتي در ترمزگيري قطار
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي
-
رشته تحصيلي
مهندسي ماشينهاي ريلي
-
سال فارغ التحصيلي
1403
-
استاد راهنما
دكتر حبيبالله ملاطفي
-
دانشجوي وارد كننده اطلاعات
فاطمه مسعودي همت ابادي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/10/02
-
دانشكده
راه آهن
-
عنوان به انگليسي
Analysis of Surface Temperature Distribution in Train Wheels and Composite Brake Shoes during Braking
-
چكيده
در اين مقاله به بررسي سيستم ترمز قطار به خصوص ترمز كفشكي پرداخته شد و ابتدا اهميت سيستم ترمز و
انواع آن در قطار مورد بحث قرار گرفت، همچنين موارد استفاده هر يك از سيستم هاي ترمزي و نحوه عملكرد و
تاثير آنها با تمركز بر سيستم ترمز كفشكي بررسي شد و در ادامه به بررسي عميق تر عملكرد و رابطه آن با افزايش
دما و ايجاد حرارت و آثار آن در ايجاد تنش و خصوصا سايش و اصطكاك مورد توجه بود همچين به استخراج
روابط و معادالت رياضي مرتبط با ترمز كفشكي شامل معادالت: توزيع دما، مقاوت حرارتي، جريان حرارت و حرارت
ناشي از اصطكاك و... پرداخته شد . همچنين خواص مواد كفشك كامپوزيتي و چرخ و تنش ها، سايش و اصطكاك
مورد مطالعه قرار گرفتند و با توجه به شواهد و تحقيقات ميداني معتبر انجام شده تالش در افزايش اطالعات مورد
بحث شد و در آخر با مدلسازي و تحليل سيستم ترمز با استفاده از نرم اقزار ساليد ورك و آباكوس، بررسي موردي
صورت گرفت و در تاثيرات ناشي از حرارت تماس بين اين دو نتايج بدست آمده استخراج شد و در نهايت به نتيجه
گيري از اقدامات صورت گرفته ختم شد
-
لينک به اين مدرک :