-
شماره ركورد
10426
-
عنوان
بررسي اثرات مخرب و حرارت در تماس چرخ و ريل
-
سال تحصيل
97-98
-
استاد راهنما
دكتر پريسا حسيني تهراني
-
چکيده
در سالهاي اخير، حمل و نقل ريلي به طور فزايندهاي در سراسر جهان توسعه يافته است. محققان حوزه ارتباط چرخ/ريل، سيستم تعليق و سيستم كشش، تضمين بالايي براي توسعه سريع علوم ريلي ارايه ميكنند. به نظر ميرسد كه حمل و نقل ريلي، الزامات اين حوزه را برآورده كرده است اما مشكلاتي بسياري در رابطه با آسيبهاي چرخ/ريل و چرخه نگهداري وجود دارد.
عوامل بسياري در عملكرد و عمر چرخ و ريل موثر ميباشند كه از بين بردن و يا محدود سازي برخي از اين عوامل كه قابل كنترل توسط ما ميباشند، ميتواند در بهبود عملكرد، سرعت، ايمني و عمر قطعات پيشرفت بسيار قابل توجهي داشته باشد. لذا هدف صنعت ريلي در آينده محدود كردن هرچه بيشتر عواملي ميباشد كه باعث آسيب رسيدن به قطعات و در نتيجه افت عملكرد و كاهش عمر قطعات ميباشد. در ادامه به برخي از اين آثار مخرب كه شامل تماس خستگي غلتشي (RCF)، سايش و به طور كلي بار هاي حرارتي موجود در تماس بين چرخ و ريل اشاره داشته و به بحث در مورد آنها ميپردازيم.
-
نام دانشجو
فرزين هوشمند
-
تاريخ ارائه
4/20/2019 12:00:00 AM
-
متن كامل
73879
-
پديد آورنده
فرزين هوشمند
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/11/10
-
عنوان به انگليسي
Investigation of destructive effects and heat on wheel and rail contact
-
كليدواژه هاي فارسي
حرارت , سايش , خستگي , بار ترمومكانيكي
-
كليدواژه هاي لاتين
heat , wear , fatigue , thermomechanical load
-
لينک به اين مدرک :