-
شماره ركورد
11139
-
عنوان
بررسي روشهاي سنجش و تخصيص ظرفيت شبكه ريلي
-
سال تحصيل
1398
-
استاد راهنما
دكتر ملودي خادم ثامني
-
چکيده
بسياري از خطوط ريلي در دهه گذشته شاهد رشد چشمگير تقاضاي مسافر و بار بودهاند و هزينهي بالاي احداث خطوط جديد باعث شده است كه رشد تقاضا و رشد زيرساختها متناسب نباشند و اين باعث ايجاد تراكم و گلوگاههاي ظرفيتي شده است. با افزايش تقاضاي حملونقل در اكثر شبكههاي راهآهن، مشكل كمبود ظرفيت ايجاد ميشود كه تمهيدات اساسي جهت رفع آن، نياز است. اين كمبود ظرفيت باعث ايجاد تداخل بين حركت قطارها و ايجاد تراكم در سير قطارها ميشود. در اين شرايط اپراتورهاي ريلي براي كسب اولويت سير با يكديگر رقابت ميكنند و مديريت زيرساخت با تخصيص ظرفيت بين اپراتورها با توجه به اهداف تعريفشده، عمل ميكند. در اين سمينار سعي بر آن بوده كه روشها و ابعاد مختلف مسئله سنجش و تخصيص ظرفيت مورد بررسي قرار بگيرد. سپس مهمترين مقالههاي مربوط به اين حيطه مورد بررسي قرار گرفته است. در ادبيات موضوع سه روش بهينهسازي، شبيهسازي و تحليلي براي سنجش و محاسبه ظرفيت مورد استفاده گرفته است. دستهبندي كه در اين سمينار براي مقالات انجام گرفته، بر پايهي اين روشها بوده است. در ادامه نيز مهمترين مقالاتي كه در خصوص تخصيص ظرفيت شبكه ريلي ارائه شدهاند، مورد بررسي قرار گرفتهاند. درنهايت خلأ و شكافهاي تحقيقاتي مشخص شده است و پيشنهادهايي از جمله بررسي و شناسايي گلوگاههاي ظرفيتي و ارائه راهكارهايي براي رفع آنها در شبكه ريلي ايران، تعيين ظرفيت راهآهن با استفاده از روشهاي رگرسيوني و ارائه مدلي جهت تخصيص بهينه ظرفيت شبكه ريلي در راهآهن ايران، جهت تكميل كردن تحقيقات اين حوزه ذكر گرديده است.
-
نام دانشجو
ارش مرادي
-
تاريخ ارائه
12/20/2020 12:00:00 AM
-
متن كامل
76052
-
پديد آورنده
آرش مرادي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/07/16
-
كليدواژه هاي فارسي
ظرفيت , تخصيص , UIC406 , شبكه راهآهن
-
لينک به اين مدرک :