-
شماره ركورد
11448
-
عنوان
بررسي رويكردهاي ارزيابي كيفيت تجربه چندرسانه اي در شبكه هاي تلفن همراه
-
سال تحصيل
1400
-
استاد راهنما
ابوالفضل ديانت
-
چکيده
امروزه شبكههاي تلفنهمراه به صورت فراگير، مورد استفادهي بشر قرار گرفتهاند. از اين رو، اپراتورها در يك مسابقهي بدونپايان به دنبال ارائهي بهترين خدمات به مشتركان خود هستند و همچنين سعي در پيشتاز بودن در فناوريهايي كه باعث افزايش كيفيت اين خدمات ميشود، دارند. در نتيجه، كيفيت خدماتي كه ارائه ميدهند، تعيينكنندهي بقاي آنها است. لازم به ذكر است سنجش كيفيت اين خدمات، براي اپراتورها، كار سادهاي نبوده و اين مسئله داراي چالشهاي منحصر به خود ميباشد . به عنوان نمونه، اندازهگيري و مدلكردن كيفيت خدمات بسيار دشوار است و نميتوان با روشهاي مرسوم و با توجه به پارامترهايي آن را اندازهگيري نمود، يا به عنوان نمونهاي ديگر يكي از مشكلات اساسي سنجش كيفيت اين است كه، اپراتورها، اطلاعي از ديد مشتركان و بازخورد آنان نسبت به خدمات، در هنگام استفاده از آن ندارند و در نتيجه اين اپراتورها به صورت مستقيم يا غيرمستقيم در تلاش براي دريافت اين بازخوردها هستند.
برخلاف كيفيت خدمات كه به پارامترهاي شبكهاي مرتبط است، كيفيتتجربه ، يك مسئله كيفي مرتبط با تجربه كاربرنهايي ميباشد، كه ميتواند با توجه به موقعيت تاريخي و جغرافيايي محل زندگي، موقعيت اجتماعي، سياسي و يا حتي اقتصادي آن كاربر، متغير باشد. اين دو مفهوم در عين وابستگي دو مفهوم كاملا مجزا ميباشند. به طور مثال، ممكن است ما در شبكه ايرادات مختلف و زيادي داشته باشيم (كيفيتخدمات بد)، اما مشاهدهكنندهي يك ويديو آن را به صورت روان و مطلوب مشاهده نمايد (كيفيتتجربهي خوب). يا برعكس، ممكن است شبكه وظايف خود را بدون هيچ اشكالي انجام دهد (كيفيتخدمات خوب)، اما مشاهدهكننده ويديو، تجربهي خوبي از مشاهده آن ويديو نداشته باشد (كيفيتتجربهي بد). در اين سمينار، بررسي رهيافتهاي مختلف ارزيابي كيفيتتجربه، به منظور بهبود كيفيتتجربه مشتركان شبكههاي تلفنهمراه، مورد توجه قرار ميگيرد .
-
نام دانشجو
پارسا حسني شريعت پناهي
-
تاريخ ارائه
11/23/2022 12:00:00 AM
-
متن كامل
76984
-
پديد آورنده
پارسا حسني شريعت پناهي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1401/09/14
-
عنوان به انگليسي
An Investigation into the QoE Assessment Techniques for Multimedia in the Mobile Networks
-
لينک به اين مدرک :