-
شماره ركورد
12746
-
عنوان
مرور ادبيات روشمند روي راهكارهاي طراحي براي آزمونپذيري در سيستمهاي نرمافزاري
-
سال تحصيل
1401
-
استاد راهنما
دكتر سعيد پارسا
-
چکيده
طراحي براي آزمونپذيري موضوع بسيار مهمي در مهندسي نرمافزار است، چنانچه نرمافزار داراي طراحي نامناسبي از جهت آزمونپذيري باشد بخش قابل توجهي از بودجه و زمان پروژه بايد صرف آزمون نرمافزار شود. از اين رو هر راهكار و روشي كه كيفيت طراحي نرمافزار را در مراحل اوليه توسعه بهبود بخشد، ميتواند تاثير بسيار زيادي بر هزينه و كارايي آزمون نهايي داشته باشد. اين سمينار يك مرور ادبيات روشمند مربوط به موضوع آزمونپذيري طرحهاي شيگرا (OO) را پيشنهاد ميكند و اصول و عواملي را شناسايي ميكند كه تأثير بالقوهاي بر آزمونپذيري طراحي شيء گرا دارد. به همين منظور ما در ابتدا بيش از 4100 مقاله را با پرسوجو در پنج كتابخانه ديجيتال پيدا كرديم و در نهايت به 34 مطالعه اوليه در اين زمينه رسيديم.
مطالعات براساس رويكردها، سطح آزمون، مجموعه دادهها، ابزارها و نوع آزمون و ساير موارد طبقهبندي شدند. يك بررسي عميق نشان ميدهد كه بيش از 73% درصد مطالعات روي آزمونپذيري برنامههاي جاوا متمركز شدهاند در حاليكه مطالعات كمي به زبانهاي ديگر (OO) مانند C++ پرداختهاند. همچين بر طبق يافتهها عمده مطالعات به بررسي آزمونپذيري از منظر آزمون واحد، آزمون رگرسيون و آزمون ادغام پرداخته اند. با بررسي مطالعات اوليه دريافتيم كه حدود 74.2% به بررسي روابط بين معيارهاي طراحي شيء گرا و قابليت آزمون نرمافزار پرداختهاند . در همين راستا، برخي از مطالعات بر اين معيارها به عنوان شاخصهاي ويژگيهاي كيفي آزمونپذيري نرمافزار شيء گرا (OO) از ديدگاه طراحي سطح بالا (HLD) قبل از شروع كدنويسي تمركز ميكنند و برخي ديگر بر معيارها به عنوان شاخصهاي ويژگيهاي كيفي آزمونپذيري نرمافزار شيء گرا (OO) از ديدگاه طراحي سطح پايين (LLD) تمركز ميكنند.
-
نام دانشجو
نرگس عباسي
-
تاريخ ارائه
11/15/2023 12:00:00 AM
-
متن كامل
81037
-
پديد آورنده
نرگس عباسي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/09/05
-
عنوان به انگليسي
A systematic literature review on design for testability approaches in software systems
-
كليدواژه هاي فارسي
طراحي شيء گرا , آزمونپذيري , ضدالگوهاي آزمونپذيري , مطالعه ادبيات روشمند
-
كليدواژه هاي لاتين
OO Design , Testability , Testability anti-patterns , SLR
-
لينک به اين مدرک :