-
شماره ركورد
12820
-
عنوان
طراحي بهينه ارابه فرود كامپوزيتي براي هواپيماي فوق سبك
-
سال تحصيل
1399
-
استاد راهنما
بيژن محمدي سنگجوئي
-
چکيده
مراحل طراحي در هر پرنده اي بر اساس ماموريت ها و محدوديت هاي پش روي از قبل تعريف شده براي آن پرنده گوناگون مي باشد. طراحي هر يك از بخش هاي سازنده هواپيما مانند طراحي بدنه، بال و دم، موتور و ارابه فرود از ساير بخش ها متمايز نمي باشد لذا مراحل طراحي ذكر شده در اين مطالعه جزو فرايندهاي تكميلي طراحي كل سازه مي باشد. ارابه فرود به عنوان يكي از اصلي ترين اجزا سازنده هر وسيله نقليه هوايي مورد شناخت همگان است. امروزه هواپيماهاي فوق سبك به علت كاربردهاي خيره كننده مانند بازرسي هاي ساختاري، نظارت بر آب و هوا، پروازها نمايشي در جشنواره ها يا پروزاهاي تفريحي و گشت زني معروف شده اند. طراحي ارابه فرود (leaf spring) مناسب براي اطمينان پيدا كردن از برخاست و نشست ايمن در جهت حفظ ارزش سازه و سلامت سرنشينان هواپيما داراي اهميت مي باشند. براي غلبه بر حوادث احتمالي پرواز، ارابه فرود سبك و مقاوم مطلوب مي باشد. كامپوزيت يك ماده عالي و اميدواركننده براي استعمال در قسمت هاي مختلف سازه هاي هوايي مي باشد. خصوصيات منحصر به فرد و انتخاب هاي گوناگون در دسترس، مواد كامپوزيتي را به عنوان انتخاب اصلي در كابردهاي سازه اي قرار داده است. برخلاف مواد ايزوتروپيك مطالعه پارامتريك سازه هاي كامپوزيتي جهت طراحي بهينه به دليل تعداد زياد پارامترهاي دخيل در طراحي نظير ترتيب چينش لايه ها و پيكربندي لايه ها بسيار پيچيده مي باشد. در اين مطالعه به مراحل طراحي، آزمايش و ساخت يك ارابه فرود از جنس فيبر كربن، شيشه و كولار مي پردازيم.
-
نام دانشجو
شيرين عبادي
-
تاريخ ارائه
6/21/2021 12:00:00 AM
-
متن كامل
81173
-
پديد آورنده
شيرين عبادي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/09/14
-
عنوان به انگليسي
Optimization design of composite landing gear of ultralight aircraft
-
كليدواژه هاي فارسي
ارابه فرود , طراحي بهينه , كامپوزيت , هواپيماي فوق سبك
-
كليدواژه هاي لاتين
Landing gear , Optimization design , Composite , Ultralight aircraft
-
لينک به اين مدرک :