-
شماره ركورد
12994
-
عنوان
بررسي و دسته بندي انواع مدل هاي تجزيه و تحليل احساسات براي توسعه كسب و كار
-
سال تحصيل
1399
-
استاد راهنما
جناب آقاي دكتر غضنفري
-
استاد مشاور
جناب آقاي دكتر فتحيان
-
چکيده
چكيده
باورها، تصورات افراد از واقعيت و مواردي كه برمي¬گزينند، تا حد قابل توجهي منوط به اين است كه ديگران چگونه جهان را مي¬بينند و ارزيابي مي¬كنند. به همين دليل، انسان ها اغلب براي اتخاذ تصميم هاي مختلف، نظرات ديگران را جويا مي¬شوند و مي¬خواهند از تجربيات آنان بهره¬مند گردند. البته اين موضوع نه تنها براي افراد بلكه براي سازمان ها و بنگاه¬هاي تجاري نيز صادق است.
محاسبات شناختي يك زمينه تحقيقاتي ميان¬رشته¬اي به شمار مي¬رود كه فرآيندهاي فكري انسان را با استفاده از مدل¬هاي كامپيوتري شبيه سازي مي¬كند. يكي از كاربردهاي محاسبات شناختي ، تجزيه و تحليل احساسات به منظور تحليل و طبقه¬بندي (طبقه¬يابي) نظرات منتشر شده در شبكه¬هاي اجتماعي است. هدف تحليل احساسات، استخراج دانش از نظرات كاربران درباره محصولات، خدمات و ... با استفاده از پردازش زبان¬ طبيعي مي¬باشد.
براي جامعه علمي، تجزيه و تحليل احساسات يك زمينه مطالعاتي چالش برانگيز و پيچيده است كه در رشته هاي مختلف كاربرد دارد و به يكي از فعال ترين زمينه¬هاي تحقيقاتي در پردازش زبان طبيعي، داده¬كاوي، وب¬كاوي و علوم مديريت تبديل شده است. براي صنعت حجم عظيمي از داده هاي توليد شده توسط كاربران، زمينه مناسبي براي جلب نظر و احساسات مصرف كنندگان نسبت به نام تجاري آنها فراهم مي¬آورد. در سال هاي اخير، رسانه هاي اجتماعي، در شكل دهي مجدد مشاغل نقش مهمي ايفا كرده و افكار عمومي را تحت تأثير قرار داده اند. بنابراين، نظارت بر احساسات عمومي نسبت به محصولات و خدمات، سازمان ها و بنگاه هاي تجاري را قادر مي سازد تا به مشتريان خود خدمت¬رساني بهتري داشته باشند و تجربه كاربري مطلوب-تري براي آنان به ارمغان آورند.
در تحقيق حاضر با استفاده از روش مرور نظام¬مند ادبيات، به بررسي و دسته¬بندي پژوهش¬هاي لبه دانش اين حوزه، با اهداف مرور پيشرفت هاي سال هاي اخير، بررسي مشكلات و چالش¬ها و هم¬چنين ارائه پيشنهاداتي براي پژوهش ها و كار هاي آتي پرداخته شده است.
-
نام دانشجو
مهتاب مظاهري
-
تاريخ ارائه
10/21/2021 12:00:00 AM
-
متن كامل
81567
-
پديد آورنده
مهتاب مظاهري
-
تاريخ ورود اطلاعات
1402/10/23
-
عنوان به انگليسي
Review and Categorizing Sentiment Analysis Models for Business Development
-
كليدواژه هاي فارسي
تجزيه و تحليل احساسات , شبكه هاي اجتماعي , تجارت الكترونيك , پردازش زبان هاي طبيعي
-
كليدواژه هاي لاتين
ُSentiment Analysis , Social Media , E-commerce , Natural Language Processing
-
لينک به اين مدرک :