-
شماره ركورد
13651
-
عنوان
بررسي رويكردهاي داده مبنا در مديريت خرده فروشي
-
سال تحصيل
1398
-
استاد راهنما
جناب آقاي دكتر محمدرضا رسولي
-
استاد مشاور
جناب آقاي دكتر مهدي غضنفري
-
چکيده
خرده فروشي، يكي از بزرگترين صنايع جهان است و دائماً در حال تغيير است و سرعت اين تغيير طي دهه گذشته شتاب گرفته است. از نظر بازاريابي، خردهفروشان از توليد كنندگان به مصرف كنندگان نزديك تر هستند و در واقع خردهفروشان آخرين مرحله در زنجيره بازاريابي و نقطه تماس بين مصرفكنندگان و محصولات توليدي هستند.
از گذشته مصرف كنندگان بيشتر نيازهاي مصرفي خود را از خرده فروشي ها تأمين كرده اند. خرده فروشان نيز براي ادامه كار طي زمان خودشان را با نيازهاي مشتريان تطبيق مي دهند. در عصر حاضر به دليل پيشرفتهاي تكنولوژيكي محصولات در زمانهاي كوتاه تري طراحي و عرضه مي شوند تا نيازهاي مشتريان را كه مدام تغيير مي كنند برآورده سازند. امروزه اطلاعات نقشي حياتي در تصميم گيريها دارد و بدون استفاده از آنها، امكان ادامه حيات براي بسياري از نهادهاي اقتصادي وجود ندارد. براي يك سازمان، سيستم هاي اطلاعاتي يكي از عناصر اصلي است به طوري كه كه اگر به موقع وبه درستي اطلاعات را به سطوح تصميم گيري نرساند، سازمان دچار مشكل و حتي بحران خواهدشد و توان رقابت را از دست خواهد داد. همچنين استفاده از روشهاي علمي براي بهبود عملكرد سيستم ، بدون وجود اطلاعات معني ندارد.
در گذشته خرده فروشي فقط تصميمات مربوط به خريد و طبقه بندي محصولات را در بر ميگرفت اما اكنون از انواع رويكرد هاي استراتژيك استفاده ميكند و به دنبال استفاده از رويكرد هاي مشتري مدارانه، و جمع آوري اطلاعات در بارهي رفتار مصرف كننده است، در واقع آنچه كه زماني روشي ساده براي كسب كار محسوب مي شد امروزه به شكل پبچيده اي از مديريت و بازاريابي تبديل شده است. [ ] در نتيجه نقش تكنولوژي، اطلاعات و رويكردهاي داده مبنا از هر زماني پر رنگ تر شده است و استفاده از اين رويكردها روز به روز افرايش مييابد.
در اين سمينار تلاش شده است با رويكردي تحليلي -توصيفي پژوهش هاي اخير در اين حوزه را بررسي كرده و در نهايت شكاف هاي تحقيقاتي موجود را بيان كرده و پيشنهاداتي جهت تحقيقات آتي ارائه نمايد.
-
نام دانشجو
ترانه تنها
-
تاريخ ارائه
12/23/2020 12:00:00 AM
-
متن كامل
83319
-
پديد آورنده
ترانه تنها
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/05/20
-
عنوان به انگليسي
A review of data-driven approaches in retail management
-
كليدواژه هاي فارسي
مديريت خرده فروشي , كانال هاي خرده فروشي , خرده فروشي هوشمند , يادگيري ماشين
-
كليدواژه هاي لاتين
Retail management , Retail channels , Smart retail , Machine learning
-
لينک به اين مدرک :