-
شماره ركورد
13694
-
عنوان
بررسي تاثير محركهاي عصبشناختي در قالب بازيگونگي بر جهتدهي تصميمگيري تعامل با برند
-
سال تحصيل
1397
-
استاد راهنما
جناب دكتر محمد فتحيان
-
چکيده
بازيگونگي تركيب مكانيسمهاي بازي در زمينه غيربازي براي ترويج تغييرات رفتاري ميباشد. تا به امروز، اين
برنامه عمدتاً در آموزش و پرورش، براي بهبود فرآيند يادگيري الكترونيكي مستقل و ترويج رفتارهاي سالم يا
سازگار با محيطزيست انجام شده است. بازيگونگي افراد را تشويق به حل مسئلهها ميكند و با ايجاد فضايي
سرگرمكننده ضامن استمرار حضور افراد در فرآيند حل مسئله خواهد شد. پيشرفت بازيهاي آنلاين و
نرمافزارهاي اجتماعي، در حوزه تجارت الكترونيكي كاربرد زيادي دارد و روند جديدي ايجاد كرده است كه براي
تجربه كاربران جذاب است و از طريق بازيگونگي مشاركت فعال بين فروشگاه و كاربران ايجاد ميكند. بازاريابي
ميزان خاصي از اقناع، انگيزه و دستكاري را در بر ميگيرد، بنابراين بازيگونگي از پتانسيل بالايي در بازاريابي
برخوردار است. با اين حال، اين بحث در مورد بازيگونگي به طور عمده در حوزه مطالعات بازي و تعامل انسان
و كامپيوتر ادامه داشته است. تجارت الكترونيكي يكي از زمينههايي است كه بازاريابي خدمات و فناوري با
يكديگر ارتباط دارند. تحقيقات موجود و شواهد تجربي نشان ميدهد كه گنجاندن عناصر بازي در فعاليتهاي
غيربازي تأثير قابل توجهي در تعامل مصرفكنندگان و تصميمات مصرفكنندگان آنلاين در زمينههاي ديجيتال
دارد. در طي تحقيق انجام شده مشخص است كه روشهاي بازيگونگي به صورت گسترده در زمينههاي مختلف
مانند زمينههاي آموزشي و زمينههاي بازاريابي و موراد ديگر مورد استفاده قرار گرفتهاند. بيشتر اين موارد
هميشه نتايج مثبتي از خود بر جاي گذاشته است اما مطالعه دقيق تاثير محركهاي مختلف بازيگونگي در
زمينه بازاريابي و پيشرفت كسبوكار هميشه از روي نتايج مورد مطالعه قرار گرفته است. از جمله روشهايي
كه ميتوان تاثير اين روشها را برروي انسانها آزمايش كرد روشهاي عصب شناختي ميباشد كه مستقيما از
تحركات مغز و اعضاي بدن ميتوان تاثير اين موراد را بررسي كرد. به صورت گسترده در زمينههاي بيولوژيكي
و علوم مختلف اين تحركات بررسي شدهاند و بحثهاي باز زيادي در اين حوزه هنوز هم پا برجا ميباشد.
روشهاي بازاريابي عصبي روشي موثر در مورد مطالعات بررسي ميزان تاثيرگذاري محركهاي مختلف بازاريابي
ميباشد. روشهاي بازيگونگي در پي افزايش وفاداري مشتري به برند و نگه داشتن هرچه بيشتر مشتريان در
بستر بازار الكترونيكي ميباشد. با استفاده از روشهاي بازاريابي عصبي ميتوان به ميزان تاثير گذاري بازيگونه
سازي فروشگاه و مسابقات مختلف يك برند پي برد. طبق مطالعات انجام شده در تركيب دو روش بازاريابي
عصب شناختي و بازيگونگي نتايج بسيار موثر در برندهاي مختلف مشاهده شده است. اين زمينه مطالعاتي
بسيار جديد ميباشد و هنوز بستر زيادي براي كار در اين حوزه وجود دارد.
-
نام دانشجو
محمدسعيد وحيدي فر
-
تاريخ ارائه
9/21/2022 12:00:00 AM
-
متن كامل
83443
-
پديد آورنده
محمدسعيد وحيديفر
-
تاريخ ورود اطلاعات
1403/06/18
-
عنوان به انگليسي
Investigating the effect of neuroscience stimuli in the form of gamification on the decision-making direction of brand interaction
-
كليدواژه هاي فارسي
بازيگونگي , بازاريابي عصب شناختي , محركهاي بازيگونگي , وفاداري مشتري
-
كليدواژه هاي لاتين
Gamification , NeuroMarketing , Gamification Mechanism , Customer Loyalty
-
لينک به اين مدرک :