چکيده
در اين سمينار، مديريت انرژي در هنگام تصادف براي طراحي سازه خودروهاي مدرن مورد بررسي قرار گرفته است. در اين تحقيق نقش و اهميت سازه و بدنه خودرو در جذب انرژي تصادف بررسي شده است. براي رسيدن به اين هدف، موضوعات مطرح شده در سمينار به صورت ذيل دسته بندي مي شوند. در فصل اول مقدمه اي درباره ضربه پذيري در خودرو و امنيت سرنشينان و جايگاه ايمني در برنامه توسعه خودرو ارائه خواهد شد. فصل دوم به بررسي مباني و ابزارهاي اساسي طراحي سازه خودرو براي مديريت جذب انرژي تصادف شامل مدل هاي ساده جرم و فنر، مدل المان هاي تير، روشهاي تركيبي و مدل هاي المان محدود، مي پردازد. در فصل سوم نقش نواحي مچاله شونده و المانهايي مانند سپر، ريل هاي طولي و تيرهاي عرضي در جذب انرژي تصادف بررسي مي شود. در اين فصل به بررسي تاثير اين نواحي و المان هاي آنها و بهينه سازي اجزاء براي جذب انرژي بيشتر پرداخته خواهد شد. در فصل چهارم نيز برخي اقدامات كارخانجات خودروساز در جهت بهينه سازي اجزاي مختلف سازه اتومبيل در جهت افزايش جذب انرژي در مدل هاي مختلف توليدي اشاره مي شود.