چکيده
ديفرانسيلهاي معموچنانچه در يك چرخ لغزش 100% رخ دهد، عملا تورك انتقالي به چرخها صفر شده و خودرو قادر به حركت نمي¬باشد. براي حل اين مشكل از ديفرانسيلهاي غير فعال كه با تكنيك نسل بعدي ديفرانسيلهاي فعال ميخصوص ديفرانسيل¬هاي در اين سمينار به بررسي تاريخچه و تكنولوژي انواع ديفرانسيل¬ها از زمان ظهور تا كنون به فعال و كاربرد آن در بهبود كنترل نيروي تركشن خودرو پرداخته مي¬شود. ¬باشند كه تورك را به نحوي بين چرخها تقسيم مي¬كنند كه ماكزيمم نيروي تركشن حاصل شود.لغزش محدود كار مي¬كنند، استفاده مي¬شود كه مشكل فوق الذكر را تا حدي برطرف مي¬كند.لي تورك را به طور مساوي بين چرخها تقسيم ميكنند، ليكن در شرايط جاده لغزنده نياز به اعمال گشتاور متفاوت روي چرخها داريم، تا از ظرفيت اصطكاكي جاده حداكثر استفاده را داشته باشيم.