چکيده
همان¬طور كه در اين سچگونگي عملكرد مدل¬هاي مختلف سيستم تقسيم توان به همراه مودهاي حركت آن¬ها و هم¬چنين معايب و مزاياي آن¬ها مفصلا بررسي گرديد. مدل تكي و مدل دوگانه را مي¬توان بوسيله¬ي آناليزهاي دقيق مقايسه كرد. بازده به صورت تابعي از سرعت شفت ورودي و گشتاور ورودي با فرض نسبت كاهش كلي كه به سرعت¬هاي پايين خودرو مربوط مي شود، در نظر گرفته مي شود. تفاوت بين بازده مدل¬هاي سيستم تقسيم توان در شكل 4-36 نشان داده شده است. همان طور كه در شكل مشخص است مدل دوگانه بازده بيشتري نسبت به مدل تكي دارد. (حداقل 3%)مينار بررسي گرديد سيستم¬هاي تقسيم توان به دو دسته¬ي عمده¬ي مدل تقسيم ورودي و مدل تقسيم مركب تقسيم مي¬شود. سيستم¬هاي مختلفي بر اساس اين دو مدل ساخته شده¬اند از جمله سيستم¬هاي THS و FHS براي مدل تكي يا همان تقسيم ورودي و سيستم¬هاي جي-ام آليسون، سيستم دوگانه¬ي بوش و سيستم ساخته شده توسط رنو.