چکيده
سيستم تعليق بخشي از سيستمهاي شاسي است كه در رفتار و عملكرد خودرو نقش بسيار مهمي را بر عهده دارد. هر سيستم تعليق از 4 بخش فنر ، كمك فنر ، مسيستم تعليق در خودرو وزني در حدود 15-10 درصد وزن كل خودرو را شامل ميشود. با كاهش وزن سيستم تعليق علاوه بر اينكه وزن كل خودرو كاهش پيدا مي كند و باعث افزايش راندمان سوخت وبهبود كارايي خودرو ميشود، وزن جرم غير معلق (unsprunامروزه با استفاده از روشهايي ميتوان وزن سيستم تعليق كاهش داد و در اين سمينار به بررسي تكنولوژي هاي در اين زمينه پزداخته خواهد شد. از جمله استفاده از فنرهاي جديد (Hendrickson (، استفاده از آلياژهاي سبكتر به جاي فولاد، به كارگيري مواد فيبر- كامپوزيتي و پليمري در بخشهايي از سيستم جهت كاهش وزن سيستم تعليق امكانپذير هستند. در اين زمينه خودروسازان برتر دنيا از تكنولوژيهاي خاص خود استفاده همچنين دو مورد مطالعاتي مربوط به كمپانيهاي لامبورگيني و هيوندا موتور و يك خودرو نظامي بررسي خواهد شد.كرده اند كه تمامي موارد در دسترس بررسي و مقايسه خواهد شد. g mass) نيز كاهش مي يابد كه بنوبه خود تاثيرات خوبي در عملكرد سيستم تعليق دارد.كانيزم تعليق و اتصالات رابط آن تشكيل شده است كه وظايف مهم و بعضا متضاد را بر عهده دارند.