چکيده
آزمايش ها و تست هاي مختلفي روي خودرو در هر مرحله صورت مي گيرد. يكي از تست هاي مهم، بررسي حد دوام شاسي، سيستم تعليق، فرمان، سازه بدنه، موتور و كل خودرو مي باشد. حد دوام، ارتباط مستقيم با خستگي دارد. خستگي پديده اي ذاتاَ ديناميكي و عبارت است از خارج شدن از حد تلرانس، اضمحلال يا شكست قطعه بر اثر بارهاي نوساني در طول زمان. اگر تركي در قطعه اي كه تحت اثر بارهاي نوساني است، وجود داشته باشد، بر اثر گذر زمان اين ترك گسترش مي يابد و در نهايت قطعه حد تسليم را رد مي كند و دچار اضمحلال يا شكست مي گردد. با توجه به احتمال اين امر، ضروري است تستاين سمينار بيشتر روي ماهيت پديده خستگي تمركز دارد وهم چنين روش هايي مانند استفاده از 4poster را نيز تشريح خواهد كرد. به علاوه توضيح نرم افزار هاي كاربردي در اين زمينه و بخش هاي مرتبط آن ها براي يافتن حد دوام تشريح خواهد شد. در ضمن مجموعه هاي اصلي خودرو و تست هاي دوام آن ها را بررسي كرده و روش هاي پذيرش يا رد آن ها را بيان مي كند. در صورت امكان داده هايي از خودرو هاي موجود داخلي نيز ارائه خواهد شد. هاي مناسبي روي اجزا خودرو انجام پذيرد. اين تست ها در استانداردها پيش بيني شده اند.