چکيده
در جاده هاي باراني ، هنگامي كه لايه اي از آب بين تاير خودرو و سطح جاده ايجاد گردد، در صورتي كه شرايط ديگري نيز مهيا باشد ، عملا امكان ايجاد نيروي رانشي يا ترمزي به وسيله چرخ ها از ميان مي رود و كنترل وسيله نقليه امكان پذير نخواهد بود. به چنين پديده اي هايدر اين سمينار ما تلاش خواهيم كرد تا با استفاده از منابع موجود ابتدا فيزيك اين مساله را به لحاظ دامنه و معادلات حاكم بررسي نمائيم و سپس نسبت به فبا توجه به اينكه رفتار تاير در شبيه سازي اين مساله حائز اهميت است در يك فصل اين امر را بررسي خواهيم نمود و پس از تكميل اين اطلاعات نسبت به گسسته سازي اين معادلات اقدام ميشود كه در چند حالت امكان پذير مي¬باشد و تلاش شده است كه معايب و مزاياي اين گسسته سازي ها نيز بيان گردد. در ادامه با بررسي دو نمونه نرم افزار قابليت شبيه سازي مساله هيدروپلينيگ در آنها محك خورده است و جوابها جهت مقايسه ارائه شده اند . در انتها نيز به چالشهاي پيش رو در جهت تحليل عددي هيدروپلنينگ اشاره شده است رمول بندي آن در دستگاه هاي مرجع با استفاده از معادلات ناوير استوكس اقدام نماييم.دروپلينينگ گفته مي شود كه به دليل پيچيدگي آن غالبا به صورت تجربي مورد آزمايش قرار گرفته است.