چکيده
به هنگام احتراق در محفظه موتور به دليل فشار بالا، مقداري از گازها و بخارهاي حاصل از احتراق با عبور از رينگهاي پيستون، وارد محفظه ميللنگ ميشوند. اين بخارهاي اضافي به سمت منيفولد هوا بازگردانده ميشود اما ايرادي كه در اين بازگشت وجود دارد مخلوط بودن اين گازها با روغن مورد استفاده در سيستم روانكاري است و اين بخارات همراه با روغن وارد منيفولد هوا ميشوند و در احتراق شركت ميكنند. وجود روغن به دليل وجود هيدروكربنهاي سنگين، باعث ناقص سوخته شدن سوخت و درنتيجه افزايش آلايندگي ميگردد. به همين دليل از جداسازهاي روغن در مسير محفظه ميللنگ به منيفولد هوا استفاده ميگردد و روغن جمعآوري شده به محفظه برگردانده ميشود و مابقي بخارات به سمت منيفولد هوا فرستاده شود.