چکيده
در اين سمينار سعي شده است ضمن معرفي پديده رچتينگ در راهآهن به نحوه بروز اين پديده در راهآهن و اثرات آن در بروز آسيب در ريل¬ها پرداخته شود. و نيز مدلي براي پيشبيني تغيير شكلهاي پيشرونده لايه مواد نزديك به سطح و تعيين افزايش جابجايي در سطح با توجه به تغيير شكل برشي پلاستيك ارائه مي¬گردد.
همچنين تغيير شكل همگن الاستيك پلاستيك كامل و سختشوندگي حركتي پلاستيك الاستيك خطي نيم فضاها به دليل تماس لغزشي چسبناك مكرر با يك مدل المان محدود دوبعدي موردبررسي قرارمي گيرد.
در ادامه يك مدل كامپيوتري تجمع كرنش، شكست رچتينگ و سايش بيانشده است كه مي¬تواند براي شبيهسازي و پيشبيني سايش و شروع ترك در ريل¬ها استفاده شود.