چکيده
تجارت به عملي مي گويند كه با انجام كاري نيازهاي يك فرد را پاسخ گويد. فعاليت هاي تجاري توسط كاغذ يا رسانه هاي الكترونيكي ثبت و ركورد مي شوند و سپس تبديل به داده مي شوند. داده ها بيشتر حاصل پاسخ هاي مشتريان و در حوزه صنعت هستند. داده ها را مي توان براي توليد الگوها و هوش ، توسط ابزار و تكنيك هاي خاصي تحليل و استخراج كرد تا بتوان عملكرد تجارت را فهميد. سپس اين ايده ها مي توانند به كسب و كار بازگردانده شوند تا بتوانند در خدمت نيازهاي مشتري موثرتر و كارآمدتر شوند.و چرخه همچنان ادامه دارد.
هوش تجاري شامل ابزار و تكنيك هاي جمع آوري داده ها، تجزيه و تحليل و تجسم براي كمك به تصميم گيري اجرايي در هر صنعت مي باشد. داده كاوي شامل تكنيك هاي آماري و ماشين يادگيري براي ساخت مدل هاي تصميم گيري از داده هاي خام است.