چکيده
هدف اين مطالعه، بررسي تاثيرگذاران در توييتر براي پيدا كردن ويژگي هاي توييت هاي آنها از طريق PIAR ، كه يك ابزار منحصر به فرد در داده كاوي است، مي باشد. با آناليز 3853 كاربر كه درباره دو شركت خودروساز ژاپني، تويوتا و نيسان، در توييتر پست (توييت) گذاشته بودند، ويژگي هاي تاثيرگذاران در اين شبكه اجتماعي مشخص شد. يافته ها نشان مي دهد كه تاثيرگذاران نسبت به كاربران ديگر از تعداد بيشتري برچسب و اشاره استفاده مي كنند. به طور غير قابل پيش بيني اي، آنها تمايل دارند كه لينك هاي كمتري در پست هايشان استفاده نمايند . علاوه بر اين، تاثيرگذاران نسبت به ديگران تعداد بيشتري دنبال كننده دارند و آنها در هنگام توييت گذاشتن نظرات و احساسات منفي يا مثبت خود را حول يك موضوع به راحتي و به طور شفاف بيان مي كنند. نتايج اين مطالعه، درك اين موضوع كه تاثيرگذاران در شبكه هاي اجتماعي به هنگام ارتباط با ديگر كاربران چگونه مي نويسند و رفتار مي كنند، را آسانتر مي كند. همچنين به بازاريابان كمك مي كند كه با بررسي محتواي توييت ها، تاثيرگذاراني را كه راجع به نام تجاري آنها صحبت كرده اند، شناسايي كنند و يا تاثيرگذاران جديد را تشويق نمايند كه درباره برند آنها بنويسند.