چکيده
امروزه استفاده همگاني از وب و اينترنت بهعنوان يك سيستم اطلاعرساني جهاني ما را مواجه با حجم زيادي از داده و اطلاعات ميكند. اين رشد انفجاري در دادههاي ذخيرهشده، نياز مبرم وجود فنّاوريهاي جديد و ابزارهاي خودكاري را ايجاد كرده كه بهصورت هوشمند به انسان ياري رسانند تا اين حجم زياد داده را به اطلاعات و دانش تبديل كند.
كشف دانش در پايگاه داده، فرايند شناسايي درست، ساده، مفيد، و نهايتاً الگوها و مدلهاي قابلفهم در دادهها است. دادهكاوي، مرحلهاي از فرايند كشف دانش است و شامل الگوريتمهاي مخصوص دادهكاوي است ، بهطوريكه، تحت محدوديتهاي مؤثر محاسباتي قابلقبول، الگوها و يا مدلها را درداده كشف ميكند.
هدف اصلي دادهكاوي استخراج الگوهايي از دادهها، افزايش ارزش اصلي آنها و همچنين انتقال دادهها بهصورت دانش است، دادهها يكي از منابع حياتي شركتها بخصوص شركتهاي سازنده بازيهاي برخط محسوب ميشوند. امروزه بازيهاي برخط براي شركتهاي بازيسازي بسيار سودآور هستند و به همين دليل بسياري از شركتها تمايل به فعاليت در اين زمينه رادارند.
با گسترش بازيهاي برخط در جهان و دسترسي آسان به اينترنت ، شركتهاي بازيسازي با انبوهي از دادهها مواجه شدهاند كه تمايل دارند با استفاده از فنهاي دادهكاوي از دادههاي انباشته خود استفاده مفيد و سودآوري را داشته باشند .اين طرح قصد دارد با كشف الگوها و روشهاي بازيكن برنده در بازيهاي برخط تنبهتن، يك مدل مناسب از روشها و نحوه استفاده از وسايل و لوازم جانبي جهت به پيروزي رسيدن بازيكنان جديد را در بازي ارائه نمايد، همچنين به شركتهاي بازيسازي از طريق الگوها و روشهاي كشفشده، پيشنهادهايي را ارائه نمايد كه با استفاده از آن، شركتهاي بازيسازي ميزان اهميت و تأثير لوازم جانبي كه باعث پيروزي بازيكنان شده را درك و جهت سودآوري شركت خود برنامهريزي مناسبي را به انجام رسانند،همچنين بهمنظور توسعه و ارائه متنوعتر اين قبيل وسايل گامهاي مؤثرتري را بردارند.