چکيده
طبقه بندي مشتريان با استفاده از الگوريتم هاي داده كاوي، بانك ها را قادر به حفظ و وفاداري مشتريان قديم و جذب مشتريان جديد خواهد كرد.
مشكلات احتمالي از قبيل تقلب، بحران اقتصادي بين المللي و بحران اعتماد در بازارها، مؤسسات مالي را كه سعي در حفظ اعتماد مشتري به روش هاي مختلف دارند را تحت تاثير قرار داده است. براي رسيدن به اين اهداف، پياده سازي بانكداري الكترونيكي براي مشتريان، يك استراتژي موفق محسوب مي شود.
در اين مقاله سعي شده با روشها و تكنيك هاي مختلفي تعيين كنيم چه متغيرهايي مي تواند براي موسسات مالي مهم باشد، به منظور پيش بيني سطح اطمينان اعتماد بين كاربران بانكي الكترونيكي از جمله متغيرهاي استراتژيك اجتماعي، دموگرافيك، اقتصادي، مالي و رفتاري كه نهاد ها در پايگاه داده هاي خود دارند .