چکيده
امروزه همه با بازي هاي رايانه اي آشنا هستند و حداقل يك بازي بر روي موبايل و يا كامپيوتر شخصي خود دارند بنابراين ساخت بازي مبحث مهمي است.
براي ساخت بازي نياز به استفاده از موتور بازي سازي است كه در موتور هاي بازي سازي به دليل حجم بالاي داده ها بايستي سيستمي براي مديريت حافظه مربوط به آنها وجود داشته باشد كه بتواند به خوبي داده ها را مديريت كند اما به دليل تنوع موتور هاي بازي سازي روش واحدي براي اينكار وجود ندارد. به همين علت ما قصد داريم تا به بررسي آنها بپردازيم و نقاط قوت و ضعف هر يك را بررسي كنيم كه بتوانيم در موقع انتخاب موتور بازي سازي براي ساخت بازي, ديد بهتر داشته باشيم .