-
شماره ركورد
7046
-
عنوان
ارائه مدل هاي همكاري بازاريابي و فروش خدمات آموزشي در حوزه هوانوردي به كمك نظريه بازي ها
-
استاد راهنما
دكتر مصطفي جعفري
-
چکيده
پيشرفت هاي تكنولوژيك و توسعه انواع خدمات مختلف، بازار را براي شركت هاي خدماتي تبديل به محيط رقابتي نموده است كه موفقيت و بقا در آن براي هر سازماني يك دغدغه به شمار مي آيد. در اين بازار پر رقابت مشتري تبديل به حياتي ترين عنصري شده است كه ضامن بقاي يك سازمان است. در اين بين سازمان هايي موفق ترند كه بتوانند در ذهن مشتري جايگاه بالاتري را به دست آورند.
صنعت هوانوردي نيز از اين امر مستثني نبوده و در توسعه و حركت رو به جلو و پيشرفت همه حوزه هاي صنعتي، بازرگاني، تجارت، آموزش عالي، بهداشت و سلامت، گردشگري كه نيازمند برخورداري از زيرساخت هاي مهم حمل و نقل از جمله سريع ترين و ايمن ترين روش آن يعني حمل و نقل هوايي است، نقشي اساسي را ايفا مي نمايد. بالاخص خدمات پروازي هليكوپتري غيرنظامي كه امكان دسترسي ايمن و آسان را به مناطق صعب العبور فراهم ساخته و بواسطه قابليت هاي خاص فني و عملياتي يك وسيله حمل و نقل استراتژيك جهت تحقق مأموريت ها بشمار مي آيد.
در كشورمان ايران بواسطه اعمال تحريم هاي صنايع پيشرفته در حوزه هوانوردي طي ساليان دراز، اين صنعت را در خصوص تأمين قطعات اساسي و آموزش هاي تخصصي (سيمولاتور ) با مشكلات عديدهاي روبرو نموده است. عامل تحريم خود موجب تهديدهاي بسياري شده كه يكي از مهم ترين آنها افزايش هزينه مستقيم بر عمليات سازمان مي باشد. مشتريان در سال هاي اخير با توجه به رويكرد كاهش هزينه ها سعي نموده اند تا حد امكان ساير خدمات حمل و نقل را جايگزين خدمات پروازي با بالگرد نمايند؛ با اين حال كشش تقاضا اين نوع خدمات با توجه به شرايط جغرافيايي و تنوع پروژه هاي فعال نفت و گاز، اورژانس هوايي و ساير همواره مثبت بوده است.
معدود شركت هاي فعال در زمينه ارائه خدمات پروازي با بالگرد در حوزه غيرنظامي قادر هستند با منابع محدود در دسترس نياز بازار را پاسخگو باشند. يكي از محدوديت هاي مؤثر در استفاده بهينه از ظرفيت پروازي بالگردها، نيروي متخصص اين حوزه يعني خلبانان آموزش ديده با تجربه و مهارت در حوزه غيرنظامي مي باشد كه در حال حاضر اكثر آنان بازنشسته حوزه نظامي بوده و با رويه پروازي و مأموريت هاي سيويل آشنايي كافي را ندارند و جذب و بكارگيري آنان شركت را متحمل صرف زمان و هزينه آموزش هاي مورد نياز مي نمايد.
از اينرو شركت ها نيازمند به كارگيري روش هاي صحيح بازاريابي هستند تا بتوانند تصوير ذهني مثبت از سازمان و اعتمادسازي در مشتريان را افزايش دهند. افراد علاقمند به پرواز و شغل خلباني كه حاضر باشند با صرف هزينه بالا در دوره هاي آموزشي شركت نموده و پس از آن نيز علاقمند به همكاري با سازمان مطبوع در كشور جهت ارائه خدمات پروازي باشند. اگر سازماني بتواند در تعيين استراتژي هاي جلب مشتري موفق عمل كند، اين اعتماد مي تواند منجر به خريد از سازمان شده و در نهايت رضايت و وفاداري مشتري را در پي داشته باشد.
در سمينار پيش رو با ارائه تعاريف و مفاهيم كاربردي و مرور ادبيات مرتبط سعي بر آن شده ارائه مدل هاي همكاري بازاريابي و فروش خدمات آموزشي در حوزه هوانوردي به كمك نظريه بازي ها را بعنوان يك راهكار عملي جهت برون رفت از مشكل مطروحه براي كليه سازمان هاي ارائه خدمات آموزشي هليكوپتري غيرنظامي ارائه نمود.
واژههاي كليدي: بازاريابي و فروش خدمات، سرمايه گذاري (همكاري) مشترك، نظريه بازي ها
-
نام دانشجو
ارزو اسكندري
-
تاريخ ارائه
1/22/2020 12:00:00 AM
-
متن كامل
67267
-
پديد آورنده
آرزو اسكندري
-
تاريخ ورود اطلاعات
1398/11/30
-
كليدواژه هاي فارسي
ارائه مدل هاي همكاري بازاريابي و فروش خدمات آموزشي در حوزه هوانوردي به كمك نظريه بازي ها
-
لينک به اين مدرک :