-
شماره ركورد
7161
-
عنوان
بررسي روش هاي مختلف خوشه بندي مشتري
-
سال تحصيل
1398
-
استاد راهنما
دكتر بهروز مينايي
-
چکيده
طي چند دهه گذشته، تغييرات زيادي در بازاريابي و تجارت ايجاد شده است. آنچه از اهميت ويژهاي برخوردار است، توانايي
سازمانها در انطباق با اين تغييرات است. با توجه به رشد صنايع و مشاغل، با گذشت زمان، فروش محصول محور به فروش مشتري
محور تبديل شده است. دليل آن اين است كه آنها نتيجه گرفتهاند كه توليد انبوه كالا و خدمات ديگر راهي براي سودآوري نيست.
امروزه، شركتها به منظور تثبيت جايگاه خود و موفقيت در بازار رقابتي، به شناخت مشتري و نيازهاي آنها ميپردازند. يكي از
بهترين روشهاي شناخت مشتري تقسيم بندي و خوشه بندي مشتريان به گروههاي مختلف با نيازهاي مشابه است. هدف اين
پژوهش، بررسي علت شناسايي مشتري و روشهاي خوشه بندي مشتري است. نتايج نشان ميدهد كه تقسيم بندي مشتري باعث
بهبود عملكرد سازمان و افزايش ميزان فروش ميشود
-
نام دانشجو
طاهره محرمي
-
تاريخ ارائه
1/1/1900 12:00:00 AM
-
متن كامل
67544
-
پديد آورنده
طاهره محرمي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/02/07
-
كليدواژه هاي فارسي
داده كاوي , مديريت ارتباط با مشتري , هوشمندي كسب و كار
-
كليدواژه هاي لاتين
RFM , Customer Relationship Management , Data Mining
-
لينک به اين مدرک :