-
شماره ركورد
7606
-
عنوان
بررسي كارآيي و طراحي انواع سيستمهاي تعليق هندسه متغير در خودروهاي خارج جادهاي
-
سال تحصيل
97-98
-
استاد راهنما
دكتر مسعود مسيح طهراني
-
چکيده
گسترش روزافزون صنعت خودروسازي، تأمين بهترين شرايط رانندگي در شرايط مختلف را نيازمند ميباشد كه يكي از نيازهاي اساسي در طراحي و استفاده خودرو، سيستم تعليق آن ميباشد كه هم از لحاظ تأمين نيرو و شتاب خودرو براي كاركرد به وسيله جاده چسبي و هم از لحاظ راحتي سرنشين و ميل به سفر حائز اهميت ميباشد.
اين نياز در خودروهايي با شخصيت خارج جادهاي و كاركرد در شرايط ناهموار جادهاي از اهميت بيشتري برخوردار ميباشد كه در عين توجه به ساختار خودرويي و محدوديتهاي عملكردي ميبايست سعي بر آن داشت تا با استفاده از سيستمهاي تعليق با كارآيي بالا ضمن نيل به اهداف مذكور به بالاترين راندمان عملكردي با مصرف انرژي كم دست يافت كه در اين مسير استفاده از سيستمهاي تعليق با هندسه متغير همراه با كنترلكنندههايي با ثبات و پايداري بالا طراحان را در نزديك شدن به شرايط ذكرشده كمك كرده و ميتواند ضمن مصرف انرژي كم باتوجه به معضل جدي انرژي، راندمان بالا و هزينه تمام شده پاييني داشته باشد.
در اين سمينار ضمن تشريح مسائل ذكرشده، نگاهي به تاريخچه تكامل سيستمهاي تعليق فعال با تمركز بر تعليقهاي هندسه متغير داشته و به ارائه پيشنهاداتي مبني بر بهكارگيري روش كنترلي مناسب براي استفاده در خودروهاي خارج جادهاي و به صورت ويژهتر برروي خودروي خارج جادهاي موسوم به همه جارو خواهيم نمود.
تلاش اصلي در اين مطالعه، بررسي سيستمهاي تعليق فعال هندسه متغير و همچنين بررسي روشهاي كنترلي سودمند سيستم تعليق براي تلفيق آنها جهت استفاده بر روي خودروي خارج جادهاي ميباشد.
واژههاي كليدي: سيستم تعليق فعال هندسه متغير ، كنترل تعليق ، همه جارو ، خودروي خارج جادهاي
-
نام دانشجو
امين نجفي
-
تاريخ ارائه
6/12/2019 12:00:00 AM
-
متن كامل
68858
-
پديد آورنده
امين نجفي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1399/07/20
-
عنوان به انگليسي
Evaluation of efficiency and design of various types of series active variable geometry suspension systems in off-road vehicles
-
لينک به اين مدرک :