-
شماره ركورد
9701
-
عنوان
بررسي تكنولوژي هاي نوين در صندلي خودرو
-
سال تحصيل
شهريور 97
-
استاد راهنما
دكتر مسعود مسيح تهراني
-
چکيده
امروزه كاهش ارتعاشات وارده به خودرو از جانب نوسانات جاده به كمك سيستم تعليق، يكي از مهم ترين اهداف شركت هاي خودروسازي است. معمولا سيستم تعليق بر اساس نوع كاربري خودرو و مشخصات ثابت، طراحي ميشود. بديهي است كه با فاصله گرفتن از نقاط طراحي و با اعمال ورودي هاي مختلف، عملكرد آن از حالت بهينه خارج ميشود. سيستم هاي تعليق نيمه فعال با تغيير خواص خود، اين امكان را به وجود مي آورند تا با اعمال يك كنترل مناسب، نقاط طراحي شناوري به وجود آيند و سيستم تعليق همواره در شرايط بهينه باشد. مسئله مورد بررسي در اين پژوهش، مدل سازي كنترل لرزش سيستم تعليق صندلي با چند درجه آزادي و بررسي تكنولوژيهاي نوين در صندلي خودرو، مي باشد. در واقع هدف اصلي، مطالعه كنترل ارتعاش رول و ارتعاش عمودي يك سيستم تعليق صندلي ناشي از ناهموار بودن سطح جاده در هردو طرف لاستيك ها بوده است. وسايل نقليه سنگين معمولا در شرايط سخت كار مي كنند، جايي كه جاده ناهموار مي تواند باعث بروز ارتعاش رول و ارتعاش عمودي بدنه خودرو شود كه اين امر مي تواند بر سيستم تعليق صندلي تاثير بگذارد. يك درجه آزادي متعارف از سيستم تعليق صندلي تنها مي تواند ارتعاش عمودي را از بين ببرد در حالي كه ارتعاش رول به طور كامل به بدن راننده منتقل ميشود. اندازه شتاب جانبي بدن راننده ناشي از ارتعاش رول سلامت رانندگان را تحت تاثير قرار مي دهد و بر راحتي سفر تأثير منفي مي گذارد. يك سيستم تعليق صندلي فعال با يك درجه آزادي از نوع ساختار دو لايه اي، كه داراي يك درجه آزادي در راستاي محور z در لايه زيري و يك درجه آزادي رول در لايه بالايي است، در اين پژوهش ارائه شده است. يك كنترل كننده لغزشي با وروردي غير منفرد به منظور كاهش شتاب جانبي و شتاب رول با رديابي يك زاويه رول دلخواه، و مطلوب طراحي شده است. از يك كنترل كننده مقاوم H∞با جبران اغتشاش به منظور كنترل لايه زيري به منظور جداسازي ارتعاش عمودي استفاده شده است. در هر دو كنترل كننده از متغيرهايي استفاده شده است كه مي توانند در كاربرد هاي عملي به عنوان سيگنال هاي بازخوردي؛ اندازه گيري يا برآورد شوند.
-
نام دانشجو
محمد مرادبيگي
-
تاريخ ارائه
9/3/2018 12:00:00 AM
-
متن كامل
71938
-
پديد آورنده
محمد مرادبيگي
-
تاريخ ورود اطلاعات
1400/05/05
-
عنوان به انگليسي
review of new technologies in car seats
-
كليدواژه هاي فارسي
سيستم تعليق صندلي , تعليق نيمه فعال , ارتعاشات عمودي و رول , سلامتي سفر , صندلي اتوماتيك
-
كليدواژه هاي لاتين
car seat , semi-active suspension , vertical and roll vibrations
-
لينک به اين مدرک :