-
شماره ركورد
10202
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
10202
-
پديد آورنده
نازنين رضايي
-
عنوان
دربررسي آزمايشگاهي- عددي تاثير خرده لاستيك ها بر كاهش ارتعاشات در خطوط ريلي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
راه آهن
-
سال تحصيل
ارديبهشت 1391
-
تاريخ دفاع
ارديبهشت 1391
-
استاد راهنما
دكتر اسماعيلي
-
استاد مشاور
دكتر آزادي
-
چكيده
چكيده
يكي از مسائل بسيار مهم در بهره برداري از خطوط ريلي مسئله ارتعاشات منتشره از قطار به
درون زمين و تاثير آن بر سازه هاي اطراف است. در اين راستا روش هاي متنوعي جهت كنترل و
يا كاهش ارتعاشات منتشره پيشنهاد گرديده كه عمدتا بر سه محور كنترل ارتعاشات در منبع،در
مسير و در گيرنده تقسيم بندي شده اند. از روشهاي كنترل ارتعاشات در منبع مي توان به استفاده
از پابندهاي ارتجاعي ،فرش زير بالاست، پدهاي زير تراورس، دال شناور و ... اشاره نمود. اخيرا با
رويكرد حفظ محيط زيست و همچنين استفاده از مصالح پسماند بكارگيري خرده لاستيك ها به
عنوان لايه زير بالاست با عملكرد زهكشي و همچنين كاهش ارتعاشات راه آهن در كشورهاي
مختلف مد نظر قرار داده شده است. در اين پايان نامه با هدف ارزيابي رفتار ارتعاشي اين مصالح
مدل آزمايشگاهي و مدل اجزا محدود سه بعدي با استفاده از تحليل ديناميكي به كمك نرم افزار
در برابر بارگذاري ضربه روي بالاست ، تراورس و ريل مورد بررسي قرار گرفته و در ، ABAQUS
ادامه به تحليل و مقايسه نتايج اين آزمايشها پرداخته شده است. تجربيات گذشته و تحقيقات
حاضر نشان دهنده تاثير مثبت اين مصالح در كاهش ارتعاش ناشي از تردد قطارها و ضربه هاي
وارده مي باشد.
واژه هاي كليدي :خرده لاستيك، كاهش ارتعاشات، مشخصات فيزيكي خرده لاستيك ها،
مشخصات ديناميكي خرده لاستيك ها
-
لينک به اين مدرک :