چكيده
يكي از اطلاعات مورد نياز در شبكه هاي موردي بين خودرويي و يا به عبارتي VANET پيغام هاي مرتبط با مكان است. يكي از اهداف ايمني, موقعيت يابي امن در شبكه هاي موردي بين خودرويي است. اطلاعات مكان از جمله مواردي است كه مورد تهديد قرار مي گيرد و در صورت وقوع حمله فريب مكان و يا دسته جمعي؛ برنامه هاي كاربردي، مسيريابي بر پايه مكان و امنيت خودرو ها با اختلال مواجه مي شود. چون روش هايي كه تا كنون معرفي شده اند كامل يا بهينه نبوده اند و به حمله دسته جمعي توجهي نداشته اند, يك روشي براي ايمن سازي مكان و شناسايي خودروهاي مهاجم و مكان هاي جعلي، ارايه خواهد شد. اين روش بايستي بدون نياز به تجهيزات اضافه و زيرساخت جاده باشد و بتواند حملات فوق الذكر را كشف و از دقت بالا و خطاي قابل قبولي برخوردار باشد. براي اين منظور ابتدا شبكه سلول بندي شده تا سربار اطلاعات كم و امنيت و تهديد منحصر به يك سلول شود. سپس بازه هاي زماني كوتاه ما بين ارسال پيام ها انتخاب مي شود تا به يك توپولوژي ايستا رسيده و روش تاييد مكان مستقل با اندازه گيري توان سيگنال و تاريخچه مكان را به عنوان دو فيلتر جدا ساز اوليه اعمال كرده تا برخي مكان هاي غير واقعي را جدا كنيم. سپس الگوريتم متوسط مربع خطا با استفاده از اطلاعات مكان ساير خودروهاي سلول اعمال شده تا خودروهاي مهاجمي كه از فيلتر قبل عبور كرده اند، كشف شود. ايده اصلي بر اين اساس است كه چه تعداد خودروي همسايه داخل سلول نسبت به مكان يك خودرو هم نظر هستند. نتيجه اين الگوريتم تصميم گيري در مورد وضعيت يك خودرو و تاييد مكان را با دقت بالا و خطاي كم مشخص مي كند. با شبيه سازي طرح, يك مقدار آستانه براي الگوريتم پيشنهادي و تعداد خودروي مورد نياز هم نظر براي به دست آوردن حداكثر كارايي به دست آورده مي شود.
واژههاي كليدي شبكههاي VANET، مكان يابي، امنيت،
Keywords: Vehicular Ad hoc Networks, Localization, Security