-
شماره ركورد
10601
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
10601
-
پديد آورنده
ماني سنگ تراشها
-
عنوان
برآورد احتمال خروج از خط در خطوط مستقيم تحت تاثير شرايط هندسي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
راه آهن - ايمني
-
سال تحصيل
مهرماه 1388
-
تاريخ دفاع
مهرماه 1388
-
استاد راهنما
دكتر سعيد محمد زاده
-
استاد مشاور
دكتر حبيب الله ملاطفي
-
چكيده
ناهمواريهاي خط تاثير بسيار زيادي بر ارتعاشات وسيله نقليه ريلي مي گذارند. با توجه به وجود ناهمگني بين مصالح تشكيل دهنده روسازي خط در امتداد ضخامت روسازي و همچنين وجود الاستيسيته غير يكنواخت خط در طول مسير به خصوص در خطوط معمول(بالاستي)، هيچ گاه نمي توان خطي عاري از هرگونه ناهمواري داشت. ماهيت تصادفي ساختار مصالح تشكيل دهنده خط و تاثير عوامل ديگري چون وضعيت تعميرو نگهداري، ترافيك عبوري و .... باعث مي شوند كه ناهمواريهاي خط نيز ماهيت تصادفي داشته باشند. به اين ترتيب مطالعه آماري ويژگيهاي اين پديده به منظور استفاده در آناليزهاي ديناميكي وضعيت خط و واگن و تصميم گيريهاي تعمير و نگهداري بسيار مهم و ضروري است. در اين پايان نامه در ابتدا با غير قطعي فرض كردن پارامترهاي هندسي خط نظير عرض خط، ديلم، افتادگي، بربلندي و پيچش كه توسط ماشين اندازه گير خط ثبت شده، تابع توزيع فراواني و ساير خصوصيات آماري آنها، مورد بررسي قرار گرفته است. پس از آن بر اساس خصوصيات آماري بدست آمده، خطوطي با نامنظميهاي تصادفي توسط نرم افزار MATLAB توليد شده و با وارد كردن اين خطوط تصادفي در نرم افزار SIMPACK به عنوان اطلاعات ورودي و عبور واگن شاخصي از روي آنها، نتايج ثبت گرديده و در نهايت با بكارگيري تكنيكهاي قابليت اعتماد و تقريب تابع حالت حدي خروج از خط، احتمال خروج از خط بدست آمده است. نتايج بدست آمده حاكي از آن است كه در خطوط مستقيم (بدون قوس) توزيع فراواني حاكم بر ناهمواريها، توزيع t location-scale مي باشد. همچنين در اين پايان نامه الگوريتم بكارگيري تكنيكهاي قابليت اطمينان در برآورد احتمال خروج از خط يك واگن شاخص بر روي خطي مستقيم معرفي شده است.
واژه هاي كليدي : ويژگيهاي آماري نامنظمي هندسي خط، روش سطح پاسخ، برآورد احتمال خروج از خط، روش نمونه گيري با اهميت، تابع حالت حدي خروج از خط، نرم افزار SIMPACK
-
لينک به اين مدرک :