-
شماره ركورد
10748
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
10748
-
پديد آورنده
وحيد قربانيان
-
عنوان
بهينه سازي خواص هندسي و مكانيكي ديواره جاذب ارتعاش در كنترل ارتعاشات ناشي از عبور قطار
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
راه آهن - ماشين هاي ريلي
-
سال تحصيل
ارديبهشت ماه 1391
-
تاريخ دفاع
ارديبهشت ماه 1391
-
استاد راهنما
دكتر داوود يونسيان
-
چكيده
باتوجه به گسترش و پيشرفت صنعت ريلي، تمايل به افزايش بار محوري و سرعت قطار بيش از پيش احساس مي شود كه به تبع آن سبب افزايش ارتعاشات ناشي از عبور قطارها مي گردد. روش هاي مختلف و انبوهي براي ايزولاسيون و كنترل ارتعاشات وجود دارد كه يكي از آنها استفاده از سازه هاي ثانويه (ديواره جاذب) مي باشد كه با قرارگيري در مسير ارتعاش باعث جذب و انعكاس امواج انتشار يافته مي گردد و از اين طريق مي توان دامنه ارتعاشات را كاهش داد. در اين پروژه به شبيه سازي اجزاي محدود مسئله سازه ثانويه پرداخته شده است و اثر وجود سازه ثانويه بر دامنه ارتعاشات و همچنين اثرات سرعت قطار، محل قرار گيري سازه ثانويه، عرض و ارتفاع آن مورد بررسي قرار گرفته شده است و حالت بهينه هر يك از اين پارامترها از طريق شبيه سازي استخراج شده است. در ادامه به مقايسه استفاده از يك سازه ثانويه تكي در حد واسط ريل و ساختمان اصلي و استفاده از دو سازه يكي نزديك به ريل و ديگري نزديك به ساختمان اصلي پرداخته شده است.
واژههاي كليدي: موانع موج ،سازه ثانويه ، كنترل ارتعاشات ، ايزولاسيون
-
لينک به اين مدرک :