-
شماره ركورد
11331
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
11331
-
پديد آورنده
نگين سادات طيبي
-
عنوان
تحليل قابليت اطمينان دال خط تحت اثر بارهاي خدمت
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
راه آهن - خط و سازه هاي ريلي
-
سال تحصيل
دي 1391
-
تاريخ دفاع
دي 1391
-
استاد راهنما
دكتر سعيد محمدزاده - دكتر جبارعلي ذاكري
-
چكيده
چكيده:
امروزه كاربرد خطوط بدون بالاست در راه آهن، به دلايل مختلفي در حال گسترش است. از جمله علل اين توسعه مي توان به كاهش ارتفاع خط آهن، كاهش هزينه هاي تعمير و نگهداري، افزايش عمر مفيد خط آهن، امكان افزايش سرعت و افزايش مقاومت جانبي خط آهن اشاره نمود.
از آنجايي كه سازه هاي مدرن نيازمند طراحي پيچيده تر وبحراني تري مي باشند، نياز روز افزوني به ارزيابي عدم قطعيت ها در بارگذاري، هندسه، مشخصات مصالح و ساير عوامل موثر بر عملكرد سازه احساس مي شود. يكي از روش هاي ارزيابي اين عدم قطعيت ها روش تحليل قابليت اعتماد است.
در تحليل قابليت اعتماد روش هاي مختلفي براي تعيين شاخص ايمني و احتمال خرابي وجود دارد. در اين پايان نامه از روش مرتبه اول(FORM) براي تعيين شاخص قابليت اعتماد يك دال خط بتني استفاده شده است. بدين منظور تحليل سازه توسط نرم افزار SAP2000 انجام گرفته و با استفاده از روش پاسخ سطح توابع نيرو برازش گرديده است. معادلات حالت حدي بر مبناي ضوابط آيين نامه Eurocode تنظيم شده و قابليت اعتماد دال خط مذكور به كمك نرم افزارMATLAB محاسبه گرديده است. ضمنا يك آناليز حساسيت به منظور تعيين تاثير تغييرات عوامل مختلف در قابليت اعتماد دال¬خط انجام شده است.
كلمات كليدي: دال¬خط، بارگذاري، قابليت اعتماد، تابع حالت حدي
-
لينک به اين مدرک :