-
شماره ركورد
11856
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
11856
-
پديد آورنده
ليلا رستگاريان
-
عنوان
توسعه مدل عددي به منظور تحليل لرزه اي خطوط ريلي
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
راه آهن - ايمني در راه آهن
-
سال تحصيل
فروردين ماه 1392
-
تاريخ دفاع
فروردين ماه 1392
-
استاد راهنما
دكتر اسماعيلي
-
چكيده
چكيده
هدف از انجام تحقيق حاضر توسعه مدل عددي سه بعدي اجزامحدود توسط نرم افزار SAP2000 است كه بتواند براي تحليل لرزه اي خطوط ريلي به كار برده شود. بدين منظور از يك مدل عددي سه بعدي كه توسط كار آزمايشگاهي آقاي ناكامورا و همكاران معتبر شده است، استفاده شده است. در مدل سه بعدي ساخته شده از المانهاي تير براي ريل و تراورس استفاده شده است و از سيستم جرم، فنر و ميراگر نيز براي بالاست و زيربالاست استفاده شده است. ميزان حساسيت مدل ساخته شده به پارامترهاي مؤثر، بررسي شده است و ميزان تأثير هريك از پارامترها در جهات گوناگون و براي مقادير گوناگون توسط آناليز حساسيت هاي گوناگون سنجيده شده است. در بخش آخر نيز پس از ارائه مفهوم طول بحراني، يعني طولي كه در آن سازه حداكثر تغيير شكل ها و نيروهاي داخلي را دارد، سعي بر اين است كه براي مدل عددي سه بعدي توسعه يافته، طول بحراني تعيين گردد. اين طول حدودا 21 متر تخمين زده شد. پس از آن براي طولهاي گوناگون با تغيير پارامترهاي گوناگون از قبيل شتاب حداكثر زلزله ورودي، فركانس زلزله ورودي، ميرايي سيستم، جرم بالاست شانه، زاويه اصطكاك داخلي بالاست و زيربالاست و مدول الاستيسيته بستر ميزان حساسيت مدل به هر يك از پارامترها سنجيده شد و در پايان در جدولي ميزان تأثير هريك از پارامترهاي مؤثر بر محدوده تغييرات طول بحراني نشان داده شد.
واژههاي كليدي:مدل عددي سه بعدي اجزامحدود، تغيير شكلهاي حداكثر، حداكثر نيروهاي داخلي ريل و تراورس، شتاب حداكثر زلزله ورودي، پارامترهاي جرم فنر و ميراگر، تحليل لرزه اي خطوط ريلي، طول بحراني
-
لينک به اين مدرک :