-
شماره ركورد
11934
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
11934
-
پديد آورنده
مريم پاك زاد
-
عنوان
خلاقيت در فرايند طراحي دانشكده معماري و شهرسازي علم و صنعت
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
معماري - آموزشي فرهنگي
-
سال تحصيل
ارديبهشت ماه 1392
-
تاريخ دفاع
ارديبهشت ماه 1392
-
استاد راهنما
دكتر عباس يزدانفر - دكتر علي ياران
-
چكيده
چكيده
داشتن خلاقيت بالا و ذهني كنش پذير از جايگاه ويژه اي در روند آفرينش آثار هنري برخوردار است از اين رو هر هنرمندي به گونه اي متناسب با خصوصيات هنري خويش ، تحريك و باروري آن را بسيار مهم مي شمارد.مطالعات اخير نشان مي دهد كه خلاقيت را مي توان آموزش داد و يا به كارگيري روش هاي متناسب با ويزگي هاي شخصيتي و رواني افراد ، تقويت آن امري امكان پذير است. هميت امر باعث رويكرد جديدي در آموزش شده است كه بر خلاف شيوه هاي معمول آموزشي، هدف اصلي پرورش ذهني خلاق و پويا در ابعاد مختلف زندگي است.
فرايند طراحي مجموعه مراحل و فعاليت هايي است كه معمار به صورت خود آگاه و يا ناخود آگاه انجام مي دهد تا يافته هاي ذهني خود را در قالب كالبدي مشخص ارائه كند. افراد بسياري تلاش كرده اند كه نموداري براي مسير طراحي از ابتدا تا انتها به دست دهند. منطقا اين طور به نظر مي رسد كه طراح براي پيشروي از مراحل اوليه روبه رو شدن با يك مساله تا مراحل نهايي مشخص كردن راه حل ،اقداماتي را بايد انجام دهد.
تحقيق حاضر در نظر دارد با بررسي فرايند طراحي و نقش خلاقيت در طراحي معماري ، به مدلي جهت طراحي خلاقانه دست يافته و از آن در جهت طراحي دانشكده معماري به عنوان موضوع پيشنهادي استفاده نمايد.
كلمات كليدي: خلاقيت، فرايند طراحي معماري، آموزش خلاقيت
-
لينک به اين مدرک :