-
شماره ركورد
12410
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
12410
-
پديد آورنده
امين سراجيان
-
عنوان
بررسي مدل تئوري بازي هاي چند نفره و تشكيل ائتلاف به منظور حضور در بازار رقابتي برتر
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
صنايع - صنايع
-
سال تحصيل
آبان ماه 1392
-
تاريخ دفاع
آبان ماه 1392
-
استاد راهنما
دكتر احمد ماكوئي
-
استاد مشاور
دكتر سيد غلامرضا جلالي نائيني
-
چكيده
چكيده
حضور شركت كنندگان در يك بازار رقابتي، صرفاً با هدف حداكثر نمودن دريافتي و همچنين ايجاد هماهنگي و تشكيل ائتلاف با هدف افزايش دريافتي مطرح است. با مطالعات انجام شده و با فرض ثابت بودن تقاضا در يك دوره و بازار خاص مي¬توان روابطي را ميان بازيكنان شركت كننده و دريافتي آن¬ها در نظر گرفت. گروهي از مسائل تئوري بازي¬ها و رقابتي در بازارهاي كنوني وجود دارد كه در آن بازيكنان و شركت¬هاي رقيب به دنبال حداكثر نمودن سهم خود از بازار هستند. چنين مدل¬هايي تحت عنوان تئوري بازي¬هاي چند نفره در بازار رقابتي شناخته شده¬اند و يكي از روش¬هاي مهمي كه براي حل اين گونه مسائل توسط محققين به كار گرفته شده است، تعادل¬هاي استراتژيك (تعادل استكلبرگ و نش) و همچنين ارزش¬هاي ائتلافي مي-باشد. تعادل¬هاي استراتژيك يك راهكار حل جهت بدست آوردن جواب مسئله تئوري بازي¬هاي چند نفره ارائه مي¬دهد به طوري كه به عنوان يك ابزار مناسب براي نحوه قرار گرفتن بازيكنان و ميزان دريافتي آن¬ها عمل مي¬كند و نيز هر بازيكن با نحوه قرارگيري و شرايط خود و با توجه به استراتژي ديگر بازيكنان، تلاش
مي¬كند تا حداكثر دريافتي را نصيب خود نمايد. هم¬چنين ارزش¬هاي ائتلافي به عنوان يك روش حل بازي¬هاي چند نفره بيان مي¬گردد كه بازيكنان با همكاري و هماهنگي يكديگر در تلاش براي دريافت سود بيشتر خود و ائتلافي كه در آن عضويت دارند مي¬باشند.
با توجه به ويژگي¬هاي مختلف، دو مدل كه اولي بدون ائتلاف و دومين مدل با با در نظر گرفتن ساختار ائتلافي بيان شده است كه پياده¬سازي مدل¬هاي اين رساله در محدوده خيابان
ولي¬عصر و در محدوده ميدان ونك تا تجريش، نشان مي¬شود كه وجود ائتلاف باعث افزايش دريافتي بازيكنان مي¬گردد و هم¬چنين توزيع نرمال به واقعيت بيشتر نزديك مي¬باشد
واژههاي كليدي: تئوري بازي¬ها ، بازي¬هاي ائتلافي ، بازار رقابتي ، ارزش شاپلي ، ارزش بانژاف
-
لينک به اين مدرک :