چكيده
چكيده
تسخير و اشتراك تجربيات افراد در حوزه هاي گوناگون، يكي از چالش هاي سازمان ها در مديريت دانش است. روش هاي گوناگون آموزش توسط افراد مجرب، مستند سازي، گزارش گيري و ثبت وقايع نمونه هايي از تلاش براي رسيدن به اين هدف هستند. اين تحقيق با نگاهي پايه اي به جنس دانش و برخورد با آن به صورت نمودي از آگاهي انساني و استفاده از مفاهيم فيزيك مدرن و كوانتوم به كاربرد روايتگري و معناشناسي استعاري براي انتقال دانش رسيده است. در قدم بعدي براي ايجاد كاربردي عملي از مفاهيم تحليل شده از ابزاربرچسب زني اجتماعي و فولكسونومي در بستر وب 2 و وب معنايي استفاده شده و نرم افزاري براي انتقال دانش طراحي شده است. اين نرم افزار به عنوان ابزار گردآوري دانش به همراه پرسشنامه هايي در مورد مطالعه استفاده شده و نتايج به صورت آماري اعتبار سنجي شده اند.
واژههاي كليدي: مديريت دانش، انتقال تجربيات، فيزيك كوانتوم، روايت گري، برچسب زني متن.