-
شماره ركورد
12856
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
12856
-
پديد آورنده
رها صادقي
-
عنوان
يك مدل اعتماد براي انتخاب سرويس در محيط هاي سرويس گرا
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
كامپيوتر – مهندسي نرم افزار
-
سال تحصيل
اسفندماه 1391
-
تاريخ دفاع
اسفندماه 1391
-
استاد راهنما
دكتر محمد عبداللهيازگمي
-
چكيده
چكيده
در محيط¬هاي سرويس¬گرا همواره تعداد بسيار زيادي سرويس مشابه به لحاظ عملكرد، اما متفاوت به لحاظ كيفيت سرويس وجود دارد. مدل¬هاي اعتماد به¬عنوان سازوكاري براي انتخاب سرويس قابل اعتماد ظهور كرده¬اند. هدف مديريت اعتماد، كمك به كاربران در تصميم¬گيري با استفاده از رفتارهاي گذشته به عنوان پيش¬بيني¬كننده رفتار احتمالي آينده است.
يكي از مزاياي معماري سرويس¬گرا، امكان تركيب سرويس¬ها و ايجاد سرويس مركب است. درنظرگرفتن سرويس¬هاي مركب مسائل جديدي را در بحث محاسبه اعتماد، انتخاب سرويس¬هاي مؤلفه در ايجاد سرويس مركب و انتشار ارزش¬دهي كاربر از سرويس مركب به سرويس¬هاي مؤلفه ايجاد مي¬كند. مبناي عملكرد هر سيستم مديريت اعتماد و شهرتي بر ارزش¬دهي كاربران است. اما در مورد سرويس¬هاي مركب، كاربر متوجه مركب بودن سرويس نمي¬شود. بنابراين تنها يك بازخورد به منظور ارزش¬دهي سرويس مركب ارائه مي¬كند. بنابراين لازم است بازخورد كاربر به¬گونه¬اي منصفانه به سرويس¬هاي مؤلفه منتشر شود. در اين انتشار بايد نحوه تركيب سرويس¬ها درنظر گرفته شود.
در اين پايان¬نامه، ابتدا يك مدل محاسباتي اعتماد مبتني بر شهرت، به منظور محاسبه اعتماد سرويس-ها ارائه مي¬شود. كارايي مدل ارائه شده بررسي شده و ارزيابي¬ها نشان¬ داده¬اند كه مدل ارائه شده مي¬تواند تا حد بسيار مطلوبي، با وجود كاربران بدخواه، ميزان اعتماد هرسرويس را به¬درستي محاسبه نمايد. سپس الگوريتمي براي انتخاب سرويس¬هاي مؤلفه با هدف ايجاد قابل اعتمادترين سرويس مركب ارائه شده است. پيچيدگي زماني الگوريتم ارائه شده در مقايسه با ساير كارهاي مشابه در حد قابل توجهي كم¬تر است. درنهايت، رهيافتي براي انتشار منصفانه بازخورد كاربر به سرويس¬هاي مؤلفه با استفاده از به¬دست آوردن روند رفتاري گذشته هر سرويس مؤلفه و بازخوردهاي داخلي ارائه شده است. رهيافت ارائه شده قادر است انتشار را در حالت تركيب افقي سرويس¬هاي مؤلفه نيز انجام دهد.
واژههاي كليدي:مدلاعتماد، معماري سرويس¬گرا،¬ شهرت، سرويس مركب، انتشار اعتماد، انتخاب سرويس مركب
-
لينک به اين مدرک :