-
شماره ركورد
12913
-
شماره راهنما(اين فيلد مربوط به كارشناس ميباشد لطفا آن را خالي بگذاريد)
12913
-
پديد آورنده
مصطفي سمياري
-
عنوان
پيش بيني نويز سازه پل راه آهن با استفاده ازتحليل آماري انرژيSEAبا فرض درگيري ضعيف
-
مقطع تحصيلي
كارشناسي ارشد
-
رشته تحصيلي
عمران - خط و سازه هاي ريلي
-
سال تحصيل
اسفندماه 1392
-
تاريخ دفاع
اسفندماه 1392
-
استاد راهنما
دكتر شروان عطايي
-
چكيده
چكيده
نويز محيطييكي از نگراني هاي روبه رشد در سراسر جهان صنعتي شده مي باشد و نويز ناشي از حمل و نقل ريلي، يكي از مؤلفه هاي اصلي اين نويزاست.با توجه به استفاده روزافزون حمل و نقل ريلي مخصوصا در مناطق شهري، توسعه يك مدل محاسباتي مؤثربراي پيش بيني و درك مكانيزم اين پديده فيزيكي امري ضروريست.
روش تحليل آماري انرژي(SEA) به مدلسازي نحوه توزيع توان وارده به يك سيستم بين زيرسيستم هاي آن در هر باند فركانسي، پرداخته و با بدست آوردن ميانگين پاسخ ارتعاشي هريك از زيرسيستم ها، ميانگين سرعت ارتعاشي آنها را محاسبه مي كند.
در اين پايان نامه ابتدا مباني روش تحليل آماري انرژي در پيش بيني نويز سازه پل با فرض درگيري ضعيف بين زيرسيستم ها، به طور كامل تشريح شده؛ سپس به عنوان نمونه، نويز سازه پل مركب بتني- فلزي با استفاده از روش SEA با فرض درگيري ضعيف محاسبه مي شود. همچنين مقايسه اي بين نتايج روش SEA با فرض درگيري ضعيف و حالت درگيري قوي صورت گرفت كه مشاهده گرديد،مقدار نويز پل مركب بتني-فلزي با استفاده از روش SEA (حالت درگيري قوي) تقريباً 5 دسي بل بيشتر از روش SEA با فرض درگيري ضعيف مي باشد. در بخش پاياني نيز تحليل پارامتري انجام شد و مشاهده گرديد كه سختي لايه ارتجاعي، ارتفاع جان شاهتير،سرعت قطار، نوع ريل و طول پل بيشترين تاثير را در تغيير نويز سازه پل مركب بتني- فلزي دارند.
واژههاي كليدي:تحليل آماري انرژيSEA، پل راه آهن، درگيري ضعيف، نويز.
-
لينک به اين مدرک :